תמונות ההרוגים בזירת האסון עלו לרשת

קבוצת פייסבוק חסרת רגישות מפנה גולשים לבלוג בו פורסמו תמונות הרוגי האסון בכרמל טרם פינויין על ידי עובדי זק"א

השריפה בכרמל - האוטובוס השרוף
השריפה בכרמל האוטובוס השרוף | צילום: דורון נחום

תמונת כותרת

סטריפ סיקור מיוחד - אסון כבד בכרמל
סטריפ סיקור מיוחד - אסון כבד בכרמל | צילום: נענע10

אין גבול לטעם הרע: בעיצומה של השריפה הגדולה המשתוללת בכרמל, שגבתה את חייהם של 41 צוערים, נפתחה במהלך סוף השבוע קבוצת פייסבוק בה ניתן לראות את גופותיהם השרופות של ההרוגים. מדובר בתמונות קשות במיוחד, המראות בבירור את אותם ההרוגים לאחר שהאוטובוס בו ישבו נלכד באש, כמו גם את מיון הגופות על ידי צוות זק"א שהיה במקום.

 

התמונות פורסמו באתר החדשות האלטרנטיבי "רוטר" ובמקומון אינטרנטי נוסף, כמו גם בקבוצה שנפתחה לצורך העניין בפייסבוק. קבוצת הפייסבוק, המונה כרגע כ-2,000 חברים, דורשת לעשות "לייק" על מנת לצפות בתמונות הזוועה - ודרך עמוד הפייסבוק מובל הגולש לבלוג שבו פורסמו התמונות של צוותי ההצלה, זק"א ומכבי האש, שניסו בערב חמישי האחרון להשתלט על האירוע הטרגי.

 

 

יאסר קאסר, הסרת העמוד

יש לציין כי בעמוד הפייסבוק המדובר - השייך ככל הנראה למשתמש בשם יאסר קאסר - יש לפחות 1,500 משתמשים וחברים שאוהבים עמודים נוספים שנויים במחלוקת, ביניהם גם עמודים פורנוגרפיים.

 

קאסר אף ביקש מחבריו וגולשי הפייסבוק שהצטרפו אל קבוצתו להפיץ את העמוד ולרתום עוד חברים בכדי לצפות בתמונות: "שתפו אותנו לחבריכם, שיהיה שבוע טוב ובמיוחד שיהיה לנו בהצלחה".

 

גולשי פייסבוק מודאגים כבר פנו לעמוד הפייסבוק הפעיל של משטרת ישראל להורדת העמוד, התלוננו על חילול כבוד המת וקראו לתמונות "פורנוגרפיה של המוות". נכון לעכשיו הסירה פייסבוק מיידית את התמונות המזעזעות בעמוד ופועלת לטובת הסרת עמוד הפייסבוק הנ"ל.

 

קבוצתו של יאסר קאסר אינה היחידה. אותן תמונות - כמו גם תמונות מזעזעות אף יותר - פורסמו גם במספר קבוצות שנאה הפועלות נגד ישראל, ומונות עשרות אלפי חברים. יש לציין כי על פי המדיניות של פייסבוק, קבוצות-שנאה מכל סוג שהוא אסורות בתכלית האיסור, והן נוגדות את תקנון האתר. הנהלת פייסבוק העולמית מסרה כי היא משתתפת בצערן של המשפחות, ופועלת להסרת התמונות והקבוצות הבעייתיות מהרשת החברתית.

 

זוהי לא הפעם הראשונה בה מנצלים גורמים חיצוניים את אסון השריפה בכרמל. חברת קידום האתרים אינטרדייט ניצלה את אסון השריפה כדי לפתוח בלוג בו קושרו מילות מפתח מסוימות לאתרים שמקדמת החברה, תוך שהדבר נעשה במסווה של השתתפות בצער המשפחות.

  

>>> קבוצת "גלעד שליט נפטר", שהוסרה כבר מעמוד הפייסבוק