תקלה בסלקום: אין שיחות יוצאות, אין שיחות נכנסות

בעיה רחבת היקף בסלקום לא מאפשרת לחלק מהלקוחות להוציא או לקבל שיחות - בין אם הם מתגוררים באזור המרכז, ובין אם בירושלים או בצפון

מרכז שירות סלקום
מרכז שירות סלקום | צילום: סיון פרג', יח"צ

תקלה בסלקום חוסמת הוצאה וקבלה של שיחות למנויים רבים. החל משעות הבוקר המוקדמות התקבלו דיווחים רבים של מנויי סלקום שאינם מצליחים להוציא שיחות ממכשיריהם, שאינם מקבלים שיחות מקוים אחרים, או שניהם גם יחד. במרבית המקרים נשמעת הודעה מוקלטת המודיעה כי "לצערנו לא ניתן ליצור קשר למספר המבוקש", ובמספר מכשירים אף הופיעה הודעת "אין קליטה" או צליל "תפוס" תמידי.

התקלה פגעה במנויים רבים אך במקביל ישנם מנויים ספורים שלא נפגעו ממנה כלל - בשלב זה לא נראה כי קיימת חוקיות לפיה ניתן לדעת מי ייפגע מהתקלה ומי יוכל להמשיך לשוחח כרגיל. לדוגמה, במספר חברות גדולות המספקות לעובדיהן טלפונים סלולריים בעלי קווים של סלקום, יכלו מקצת מן העובדים להוציא שיחות, אחרים יכלו לשלוח הודעות SMS ואחרים לא יכלו לקבל שיחות או להוציא אותן כלל. כמו כן, נראה כי התקלה אינה מוגבלת לאזור תל אביב בלבד ודיווחים של לקוחות התקבלו גם בערים גבעתיים, פתח תקווה, ירושלים, חיפה ונהריה וכן אזור הגליל המערבי. סלקום טענו כי התקלה נפוצה במיוחד באזור המרכז, אולם יש לה גם גרורות ושלוחות באזורים אחרים בארץ.

 

עדכון: מקור התקלה בליבת הרשת של החברה. מסלקום נמסר כי בניגוד לדיווחים קודמים התקלה אינה חוסמת משלוח וקבלה של הודעות SMS, אולם בשל העומס שנוצר בעקבותיה מתרחשים עיכובים בהגעת הודעות. כמו כן, בעקבות התקלה, קרס גם מוקד שירות הלקוחות של סלקום ולא ניתן להשיג ברגעים אלה את החברה. החברה ביקשה למסור כי היא ממליצה שלא לנסות לפנות למוקד הלקוחות של החברה בשעות הקרובות.

 

ב', לקוח נרגז, סיפר: "עיקר עבודתי מתבצעת באמצעות הטלפון הסלולרי. אני עובד עם אנשים מכל רחבי הארץ ובשעות האחרונות לא יכולתי לבצע שיחות עסקיות, בין אם מדובר היה בלקוחות וספקים ממרכז הארץ ובין אם מדובר היה בערים אחרות. אני מרגיש משותק ומאוכזב".

 

לקוח אחר של החברה, דיווח: "אני לקוח של סלקום המתגורר באזור המרכז. התקשרתי לאימי, הגרה בתל אביב, ואף כי נראה היה כי התקלה לא פגעה בי וכי הצלחתי לחייג אליה, הרי שלאחר כדקה התנתקה השיחה מעצמה, מבלי שמי מאיתנו לחץ על כפתור הניתוק".

 

עדכון: רק לאחר מספר שעות מרגע הוודע התקלה עודכן אתר האינטרנט של החברה. לקוחות שיגלשו אליו יקבלו בעמוד הפותח את הטקסט "לקוח יקר, קיים קושי לסירוגין בקבלה והוצאת שיחות בארץ ובחו"ל. כמו כן יתכנו עיכובים במשלוח הודעות SMS ובגלישה סלולרית. אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית ועושים כל מאמץ להשבת השירות התקין בזמן הקצר ביותר. אנו ממליצים להמנע מהתקשרות למוקדי השירות. תודה על ההבנה סלקום." עם זאת, הטקסט מופיע בפונט קטן - במיוחד בהשוואה לתמונות ולכותרות אחרות המופיעות באתר - כך שייתכן שלקוחות רבים יפספסו אותו.

 

מדוברות סלקום נמסר: "קיים קושי זמני בקבלה והוצאת שיחות אצל חלק מהלקוחות. אנו פועלים כעת להשבת השירות התקין בזמן הקצר ביותר". עם זאת, בחברה הודו כי מדובר בתקלה מסובכת וכי אין ביכולתם להעריך בתוך כמה זמן תתוקן התקלה.