גוגל הבטיחה, אבל איפה מערכת ההפעלה Chrome OS?

גוגל הבטיחה להוציא עוד השנה מערכת הפעלה משלה לנטבוקים - אבל ספק אם תעמוד בהבטחה

Chrome OS
Chrome Os | צילום: צילום מסך

בשנה שעברה הבטיחה גוגל שבמהלך 2010 כבר נוכל להתנסות במערכת ההפעלה שהיא מפתחת, Chrome OS. אבל גם עכשיו, עם תחילתה הרשמית של בהלת הקניות האמריקאית לקראת כריסטמס, Chrome  OS עדיין נעדרת, מה שמעמיד בספק את הסברה שהמערכת תצא לשוק עוד השנה.

 

בנובמבר 2009 חשפה גוגל את פרוייקט Chrome OS, שנועדה להיות מערכת הפעלה מבוססת דפדפן, שנשענת בעיקר על יישומי ענן ונועדה למחשבים קלים כגון נטבוקים. באוגוסט השנה נפוצו שמועות לפיהן גוגל תוציא ביום שישי הזה - "יום שישי השחור", תחילת עונת הקניות לכריסטמס - טאבלט מבוסס Chrome OS, שיוצר על ידי HTC. גם החודש דובר על טאבלט או נטבוק שתשווק גוגל ושיתבסס על מערכת ההפעלה החדשה.

 

אבל שמועות לחוד ומציאות לחוד; יום אחד לפני "יום שישי השחור", אין סימן שגוגל עומדת לצאת מחר בהכרזה משמעותית. השבוע אמר אריק שמידט ש-Chrome OS, והחומרה המפעילה אותה, יהיו מוכנות לשיווק "רק בעוד מספר חודשים" - מה שמוציא מכלל אפשרות שהם ייצאו עוד השנה.

 

הבלוג Engadget טוען היום שבעוד ההשקה המסחרית של Chrome OS נדחתה ל-2011, גוגל צפויה להפיץ בין עובדיה ומשפחותיהם נטבוק הפועל בעזרת מערכת ההפעלה החדשה עוד השנה, ככל הנראה כשמערכת ההפעלה עדיין מוגדרת כניסיונית. הדבר דומה למה שקרה בסוף השנה שעברה, כאשר עובדי גוגל קיבלו כמתנת חג טלפוני Nexus One. שמועה אחרת גורסת שגוגל תפיץ גירסת תוכנה בלבד של מערכת ההפעלה השנה לכל המעוניין להתנסות בה. בתגובה לאנג'אדג'ט מסרה גוגל שתהיה הכרזה בנושא "מאוחר יותר השנה".

 

יצרניות המחשבים אייסר, HP, אסוס ולנובו אישרו שהן עובדות על מכשירים מבוססי Chrome OS, שייצאו ב-2011.