מחשב אפל 1 נמכר ב-212 אלף דולר

המחשב הראשון שייצרה חברת אפל ב-1976 נמכר במכירה פומבית בכריסטי'ס

תאור
תאור | צילום: Marshall Astor - Food Pornographer, Fkucjrm CC-BY-SA

מחשב אפל I, המחשב הראשון שייצרה חברת אפל בתחילת דרכה, נמכר בבית המכירות הפומביות כריסטי'ס ב-212 אלף דולר. את המחשב רכש אספן איטלקי בשם מרקו בוליוני.

מחשבי אפל I נחשבים לציון דרך בתולדות המחשבים האישיים, וכמובן, בתולדות חברת אפל, בהיותם המוצר הראשון שמכרה החברה. המחשבים נבנו ידנית על ידי סטיב ווזניאק, אחד ממייסדי אפל, ונמכרו על ידי חברו, סטיב ג'ובס. הדגם נמכר בשנת 1976 במחיר רשמי של 666.66 דולר. רק כ-200 מחשבים כאלה נבנו, ומתוכם עשרות בודדות עדיין קיימים היום, ונחשבים לפריט אספנים נדיר במיוחד. בעבר מחשבים מסדרה זו השיגו מחירים של כ-15 אלף דולר במכירות פומביות. המחשב שנמכר הפעם, שנושא את המספר הסידורי 82, כולל גם מספר מסמכים נדירים, בינהם חוברת ההפעלה המקורית, מכתב אישי חתום מסטיב ג'ובס העונה על שאלות טכניות בקשר למחשב, הקבלה שבה מצוין שם המוכר כ"סטיבן", והאריזה המקורית ועליה "כתובת החברה" - בית הוריו של ג'ובס.

 

באשר למפרט: המחשב היקר נמכר ללא מסך או מקלדת, וכולל מעבד במהירות 1 מגה-הרץ ו-8 קילובייט של זכרון פנימי. כאמצעי איחסון המחשב משתמש בקלטת. במחיר שבו נמכר המכשיר ניתן היה לרכוש 425 מכשירי אייפד, הכוללים כל אחד מעבד מהיר פי 1,000 מזה של האפל I, פי 32,000 זכרון, ומסך. מספר המקלדות, עם זאת, אינו שונה.