Windows 8: פרטים ראשונים?

מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט צפויה לצאת ב-2012, ולהיות "ההימור הגדול ביותר של החברה"

לוגו של מערכת ההפעלה וינדוס 7
לוגו של מערכת ההפעלה וינדוס 7 | צילום: יח"צ

בעוד Windows 7 המצליחה חוגגת שנה, מתחילים לדלוף ממיקרוסופט פתיתי מידע ראשונים לגבי מערכת ההפעלה הבאה של החברה.

 

מתי תגיע Windows 8? ייתכן ש-2012 הוא תאריך היעד: באתר מיקרוסופט ההולנדי, בפוסט שעסק ביום ההולדת הראשון של Windows 8, הופיעה פיסקה שבה נאמר שהעבודה על מערכת ההפעלה בעיצומה, ושהיא צפויה להגיע בעוד כשנתיים. לאחר שפיסת המידע הזאת זכתה לפרסום רחב, הפיסקה הוסרה מהבלוג.

 

בינתיים, כשנשאל סטיב באלמר מהו ההימור המסוכן ביותר של מיקרוסופט מלבד מיחשוב ענן, הוא ענה "הגירסה הבאה של חלונות". מכאן אפשר להסיק שבניגוד לקודמותיה, Windows 8 לא תהיה עדכון מינורי אלא תהווה שינוי תפיסה במערכת ההפעלה.

 

איזה שינויים צפויים במערכת החדשה? לפני מספר חודשים דלפה לרשת סדרת שקופיות שהגיעה כביכול ממיקרוסופט, והציגה מספר פיתוחים אפשריים. אחד הבולטים שבהם: חנות אפליקציות, בדומה לאלה הקיימות במכשירים סלולריים. אפל הכריזה השבוע על הקמת חנות אפליקציות למחשבי מק, שתיפתח בחודשים הקרובים, כך שבזמן שבו Windows 8 תגיע לשוק, חנות אפליקציות למחשבים שולחניים כבר לא תהיה רעיון חדש.

 

Windows 7 יצאה לשוק באופן רשמי השבוע לפני שנה. המערכת זכתה לביקורות אוהדות ובמשך השנה נמכרה ב-240 מיליון עותקים. עם זאת היא לא הצליחה להדיח את Windows XP הותיקה מתואר מערכת ההפעלה הנפוצה בעולם.