אפל: מחשבי מקבוק אייר חדשים

אפל הציגה שני מכשירי מקבוק אייר חדשים בהשפעת האייפד, ואף הבטיחה מערכת הפעלה חדשה בקיץ וחנות אפליקציות למק

תאור
תאור | צילום: אפל

אפל ערכה אתמול ארוע תחת הכותרת "בחזרה למק", ובו חשפה דגמי מק חדשים וחידושים אחרים בתחום המחשבים.

שני דגמי מקבוק אייר החדשים הוגדרו על ידי סטיב ג'ובס כ"מה שקורה כשמקבוק פוגש אייפד". כממשיכיו של המקבוק אייר המקורי, הם דקים במיוחד - 1.7 ס"מ בנקודה העבה ביותר, 0.27 ס"מ בדקה ביותר. משקלם כ-1.3 ק"ג. שני הדגמים כוללים מסך בגודל 11.6 אינץ' ו-13.3 אינץ', בשניהם מעבדי אינטל Core2Duo וכרטיסי מסך Nvidia Geforce. שניהם, באופן ראוי לציון, אינם כוללים כונן דיסקים. דגמי מקבוק אייר החדשים זמינים היום במחירים של מאלף דולר (מסך 11.6 אינץ' עם מעבד 1.4GHz ו-128GB נפח איחסון) ועד 1,600 דולר  (13 אינץ', מעבד 1.86GHz ו-256GB נפח אחסון).

 

עוד בארוע חשפה אפל לראשונה את הגירסה הבאה של מערכת ההפעלה למק, OSX Lion. לדברי ג'ובס, בפיתוח מערכת ההפעלה החדשה אפל קיבלה השראה מהאייפד. כך למשל Lion תומכת במולטי-טאץ', אם כי זה נעשה עם העכבר בלבד: אפל אינה מתכוונת לייצר מחשבים בעלי מסך מגע.

 

תכונה נוספת שנודדת ממכשירי האייפון והאייפד אל המק היא חנות אפליקציות, שתהיה דומה לחנות המצליחה של האייפון והאייד: ניתן יהיה להשיג שם אפליקציות בתשלום או בחינם ולהתקין אותן בקליק אחד. OSX Lion תושק בקיץ 2011, אבל חנות האפליקציות אמורה להיפתח בעוד שלושה חודשים. מפתחים יכולים להגיש אפליקציות לחנות כבר מנובמבר.

 

עוד חידוש שהוצג בארוע היה תכנת FaceTime למק: תוכנת שיחת וידאו מקבילה לזו הכלולה במכשירי האייפד והאייפון החדשים, בה ניתן יהיה לבצע שיחות ממחשב למחשב או מאייפון למחשב ולהיפך. התוכנה זמינה להורדה כבר היום בגירסת בטא - אסטרטגיה חריגה מעט עבור אפל, שבדרך כלל אינה משחררת גירסאות בטא לציבור.