פייסבוק: די לתמונות האקסים

פייסבוק שינתה פיצ'ר ש"עינה" משתמשים באמצעות הצגה מתמדת של תמונות האקסים שלהם

תאור
תאור | צילום: ThinkStock

פייסבוק שינתה את הגדרות הווידג'ט  Photo Memories, המציג באופן אקראי תמונות של חברים, בתגובה לתלונות רבות של אנשים שטענו שהזכרונות שהם מעלים הם כאובים.

בזמן שיטוט באלבומי תמונות בפייסבוק, האתר מציג בעמודה הצדדית ווידג'ט בשם Photo Memories (בעברית, "תמונות ישנות"), שמציג באופן אקראי תמונות מתוך האלבומים של חבריו של המשתמש. התמונות נבחרות לפי תדירות האינטראקציה בין המשתמשים; כך אנשים שאיתם המשתמש ניהל קשר קבוע יופיעו בתמונות פעמים רבות. הבעיה שעליה התלוננו משתתפים רבים היתה שגם לאחר ניתוק יחסים, הפיצ'ר ממשיך להציג תמונות של האקס/ית - והן מופיעות, מטבע הדברים, לעתים קרובות מאוד. מאחר שהתמונות נבחרות באקראי, לעתים עלולה להופיע אפילו תמונה של האקס עם בן/בת הזוג החדש.

 

התזכורת המתמדת לאקס עלולה להיות כאובה, ומשתמשי פייסבוק רבים התלוננו עליה. בקבוצת "אני שונא את 'תמונות ישנות'" נאמר בין השאר: "הביעו את שנאתכם ל'תמונות ישנות' לגאונים בפייסבוק שמענים אותנו מדי יום בעזרת הפיצ'ר הנורא הזה".

 

מתברר שבפייסבוק הקשיבו: החברה שינתה את האלגוריתם הקובע איזה תמונות יופיעו בו, כך שעכשיו הוא אינו מציג תמונות של אנשים שהמשתמש הגדיר עצמו כבעל מערכת יחסים איתם בעבר. הפתרון, כמובן, לא תקף לגבי אנשים שלא עדכנו את מצב היחסים שלהם בפייסבוק, או לגבי אלה שדווקא נמצאים ביחסים טובים עם האקס.