ראש בראש: ג'ובס נגד גוגל

מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס תוקף את גוגל: "האנדרואיד מרוסק, טאבלטים בגודל 7 אינץ' הם כשלון"

ג'ובס
ג'ובס | צילום: GettyImages

אפל ערכה אתמול שיחת ועידה בה הודיעה על התוצאות הפיננסיות שלה לרבעון האחרון. בשיחה השתתף סטיב ג'ובס, שניצל את ההזדמנות לתקוף בחריפות את מתחריה של אפל בתחום הטלפונים, ובעיקר את גוגל.

ג'ובס יצא נגד המוסכמה שאנדרואיד היא מערכת פתוחה, בעוד iOS של אייפון היא מערכת סגורה. "'סגור נגד פתוח' זה מסך עשן", אמר ג'ובס. "ההבדל האמיתי בין אייפון ואנדואיד הוא משולב (integrated) מול מרוסק (fragmented). מכשירים שונים של אנדרואיד מריצים גירסאות שונות. מפתחים נאלצים ליצור גירסאות שונות של האפליקציות שלהם כדי שיעבדו על מכשירי אנדרואיד שונים. השוו את זה לאייפון, שבו כל האפליקציות הן אותו הדבר. אנחנו חושבים שזה יתרון עצום של המערכת שלנו מול זאת של גוגל. כשמוכרים לאנשים שרוצים שהמכשירים שלהם פשוט יעבדו, אנחנו חושבים שמשולב מנצח תמיד. אנחנו מחוייבים לגישה המשולבת, ואנחנו בטוחים שהיא תנצח את הגישה המרוסקת של גוגל".

7 אינץ' זה לא מספיק?

בנושא מלחמת הטאבלטים, ג'ובס טוען ש-7 אינץ' - גודלם של רבים ממכשירי הטאבלט החדשים, בינהם ה-Samsung Galaxy Pad המשווק בארץ - אינו שונה מספיק מגדלו של סמארטפון. "אפשר להגדיר את הרזולוציה כדי לפצות על ההפרש, אבל זה יהיה חסר משמעות אלא אם כן המכשיר כולל גם נייר שיוף כדי שהמשתמשים יוכלו לשייף את האצבעות שלהם לרבע מגודלן. אנחנו חושבים שטאבלטים בגודל 7 אינץ' ייכשלו מיד, והיצרנים יבינו שהם קטנים מדי וינטשו אותם בשנה הבאה", אמר. ההתנגדות הנחרצת של ג'ובס לטאבלטים בגודל 7 אינץ' עומדת בניגוד לשמועות על כך שאפל עומדת להוציא גירסת 7 אינץ' של האייפד - אלא אם כן הזלזול של ג'ובס היה הטעייה מכוונת.

 

ג'ובס התייחס לאנדרואיד כאל התחרות המשמעותית היחידה של אפל, ודיבר על RIM, יצרנית בלאקברי, בזלזול. "כבר עקפנו את RIM, ואני לא רואה אותם סוגרים את הפער בעתיד הקרוב". ל-Windows Phone 7 של מיקרוסופט,  שהמכשירים הראשונים שעושים בה שימוש הוצגו בשבוע שעבר, ג'ובס לא התייחס כלל.

 

עוד בשיחה דווח כי אפל מכרה 14.1 מיליון אייפונים ברבעון האחרון (יולי-ספט'), עליה של 91 אחוזים מהתקופה המקבילה מהשנה הקודמת, ו-4.2 מיליון מכשירי אייפד.

 

להקלטת השיחה המלאה ניתן להאזין באתר אפל.