מודו T: הדור החדש של מודו

דב מורן הציג את הדגם החדש של חברת הסלולר הישראלית: זעיר, בעל מסך מגע ומודולרי

תאור
תאור | צילום: יח"צ

 בארוע לעתונאים היום בתל אביב הציג דב מורן, מנכ"ל חברת מודו, את הדור החדש של טלפוני החברה: מודו T.

מודו, חברת הסלולר הישראלית, הוקמה בשנת 2007 על ידי דב מורן, ובשנתה הראשונה משכה תשומת לב תקשורתית רבה בזכות התכניות הגרנדיוזיות שלה להשקת טלפון "סלולרי מודולרי" זעיר שיתממשק עם מכשירים-תואמים רבים נוספים. בסופו של דבר, מכשיר המודו מהדור הראשון איכזב, לא הצליח למצוא קהל ושווק באופן מצומצם ביותר בישראל ובמקומות בודדים נוספים בעולם.

 

הדור החדש שהוצג היום, מודו T, גדול מעט מקודמו, אך עדיין זעיר: 7.5 על 4.5 ס"מ בלבד. הוא כולל מסך מגע רזיסטיבי בגודל 2.2 אינץ', בעל רזולוציה של 240x320 פיקסל, מה שהעניק לו את שיא גינס לטלפון בעל מסך המגע הקטן בעולם. עם זאת, הוא לא נועד להתחרות בסמארטפונים מתקדמים, ולפי הצהרת מורן אמור להוות תחליף זול ופשוט למשתשמים מתוחכמים פחות.

במקום ג'אקטים: ארבעה תוספים עיקריים

כמו ה"מודו" המקורי, המכשיר נועד להיות מודולרי ולשנות את צורתו ואת הפונקציונליות שלו בעזרת "ז'אקטים", אלא שהפעם החברה בחרה בגישה פחות יומרנית: במקום לקוות לעשרות ז'אקטים של חברות שונות ובעיצובים שונים, החברה מייצרת ארבעה "תוספים" למכשיר, המעניקים לו יכולות נוספות מעבר לאפשרויות הבסיסיות הכלולות במכשיר עצמו. Camerafy מוסיף למכשיר מצלמת 5 מגה-פיקסל; Textify מוסיף לו מצלמה וכן מקלדת QWERTY; Sportify הוא ערכה הכוללת רצועה לנשיאה של הטלפון ואוזניות ספורט, המוסיף למכשיר גם אפליקצית כושר; ו-Boostify הוא תחנת עגינה הכוללת רמקולים המשמשים כספיקרפון או להאזנה למוזיקה, וכן מטען.

 

המכשיר הבסיסי עצמו פועל בעזרת מערכת הפעלה המבוססת על Brew מבית Qualcomm, שמספקת גם את המעבד של המכשיר. ניתן לגלוש דרכו באינטרנט בדפדפן Obigo ולהשתמש באפליקציות מובנות, ביניהן יוטיוב, טוויטר, פייסבוק, פליקר, ו-Snaptu. המכשיר מיוצר בשתי גירסאות, בעלות קישוריות מדור 2.75 ודור 3.5 - אך אינו כולל קישוריות Wi-Fi. הסוללה המובנית במכשיר מספיקה ל-3 שעות שיחה בדור 3.5 או כ-7 שעות שיחה בדור 2.75, וכ-210 שעות במצב סטנדביי.

ישראל לא תהיה המדינה הראשונה שבה מודו T ישווק. מורן לא מסר פרטים מדויקים על תכנית ההפצה בחו"ל, אך אמר שהודעה בעניין צפויה עוד השבוע, ושהמכשיר צפוי להגיע לארץ במהלך 2011.

 

בנוסף החברה עומדת להשיק מכשיר בשם מודו W, שדומה בחיצוניותו למודו T אבל אינו טלפון: הוא כולל קישוריות Wi-Fi בלבד, ואפשר לבצע באמצעותו שיחות VoiP. בניגוד למודו T, המודו W יפעל בעזרת מערכת אנדרואיד.