חידושים בפייסבוק: מיני-רשתות וגיבוי מידע

מארק צוקרברג הציג סידרה של חידושים בפייסבוק: קבוצות חברים, צ'ט קבוצתי, גיבוי המידע במחשב ועוד

מארק צוקרברג מכריז על פיצ'רים חדשים בפייסבוק
מארק צוקרברג מכריז על פיצ'רים חדשים בפייסבוק | צילום: GettyImages

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הציג היום שלוש תכונות חדשות שייכנסו בקרוב לשימוש באתר, להן עשויה להיות השפעה רבה על 500 מיליון המשתמשים.

קבוצות: דברו (רק) עם מי שאתם רוצים

פייסבוק מאפשרת החל מאתמול ליצור קבוצות של חברים. המטרה היא לאפשר לפרסם עדכונים שיגיעו רק אל הנוגעים בדבר, ולא לרשימת כל החברים: עדכונים שנועדו לחוג המשפחה, למשל, נוטים להיות שונים בתכלית מאלה שנועדו למעגל החברתי. לפי דברי צוקרברג, הטענה שמנעה מאנשים לחלוק יותר מידע היתה "הייתי מפרסם את זה, אבל אני לא רוצה להטריד 250 איש. או את סבתא שלי. או את הבוס שלי".

 

"קבוצות" מאפשר לכל משתמש בפייסבוק להגדיר קבוצה, לתת לה שם על פי בחירתו ולהוסיף לה אנשים מתוך רשימת החברים שלו. הקבוצה פועלת כמיני-רשת חברתית בפני עצמה - ניתן לשתף בה סטטוסים, תמונות, ארועים וכד', שיהיו חשופים - בברירת המחדל - רק לחברי הקבוצה; ניתן לשנות את ההגדרה כך שהקבוצה תהיה פתוחה - רק החברים בה יוכלו לשתף תכנים, אבל כל אחד יוכל לקרוא אותם.

 

הקבוצות מאפשרות גם צ'ט קבוצתי - אפשרות שלא היתה זמינה עד כה. ניתן לפתוח תיבת צ'ט עם הקבוצה ולשוחח בו זמנית עם כל חברי הקבוצה המחוברים לרשת באותו רגע. אפשרות נוספת היא שליחת מייל לכל חברי הקבוצה.

גיבוי: להוריד הכל

פיצ'ר נוסף שפייסבוק תפעיל בקרוב הוא האפשרות להוריד את כל פרטי החשבון למחשב. מתוך תפריט פרטי החשבון (Account Settings), תופיע האפשרות להוריד את המידע. הקלקה עליו תפעיל הורדה של קובץ ZIP הכולל את  הפרטים האישיים של המשתמש ואת כל התכנים שהמשתמש פרסם בפייסבוק - כולל סטטוסים, הודעות, תמונות וסרטונים.

 

 

הרשאות לאפליקציות: סדר בבלגאן

בהמשך למדיניות הפשטת הגדרות הפרטיות של פייסבוק, הופעל עמוד שבו ניתן למצוא ולשנות לפי הצורך את ההגדרות של כל אפליקציה המורשית לחשבונכם. הלוח הזה מציע מבט ברור הרבה יותר לגבי האפשרויות העומדות בפני כל אפליקציה, ולמשתמשים המעוניינים להגן על פרטיותם מציע אפשרות קלה יותר לשלוט על הגדרות האפליקציות או להסיר אותן לחלוטין.