סקייפ נגד פרינג - באנדרואיד

סקייפ השיקה אפליקציה למכשירי אנדרואיד; המתחרה הישראלית פרינג מציעה שיחות VoiP

פרינג
פרינג | צילום: עיבוד מחשב

סקייפ, שירות השיחות הקוליות ברשת, מגיע אל הפלטפורמה הראשית האחרונה בה לא היה זמין: אפליקצית סקייפ לאנדרואיד זמינה החל מאתמול דרך האנדרואיד מרקט.

האפליקציה פועלת במכשירים המפעילים אנדרואיד בגירסה 2.1 ומעלה בלבד. כמו הגירסה למחשבים שולחניים ולמכשירים אחרים, סקייפ מאפשר לבצע שיחות קוליות עם משתמשי סקייפ אחרים בחינם, דרך 3G או WiFi, וניתן לבצע שיחות למספרי טלפון במחירים נמוכים מאוד ביחס לתעריפים הסלולריים הרגילים. אפליקציית סקייפ היתה זמינה כבר למכשירי אייפון, בלאקברי וסימביאן.

 

פרינג, שותפתה לשעבר ומתחרתה בהווה של סקייפ, לא נשארה חייבת והכריזה באותו יום על הפעלת שירות FringOut לאנדרואיד. FringOut, כמו סקייפ, מאפשר לבצע דרך התוכנה שיחות קוליות לטלפון בכל העולם במחירים נמוכים במיוחד (סנט אחד לדקה בארה"ב ומדינות אחרות; 2 סנט לדקה בארץ). התכונה החדשה הופכת את פרינג למתחרה ישירה של סקייפ.

 

עד יולי השנה סיפקה פרינג שירותי VoiP דרך חברות אחרות, בינהן סקייפ. לאחר שפרינג היפרה, לטענת סקייפ, את תנאי ההסכם בינהן, הופסקה ההתקשרות בין התוכנות. בעקבות זאת הפעילה פרינג בספטמבר את FringOut, מערכת שיחות ה-VoiP העצמאית שאינה תלויה בסקייפ.