Google TV: אפליקציות בטלויזיה שלכם

גוגל מציגה את השירות הטלויזיוני המרשים שלה. פנדורה, CNN, אמאזון ואחרים כבר מעורבים

תאור
תאור | צילום: צילומסך

כחצי שנה אחרי שהכריזה עליה לראשונה, גוגל מציגה רשמית את Google TV, הפלטפורמה הטלויזיונית שלה, באתר רשמי המפרט את תכונות המערכת.

גוגל TV היא מערכת שמאחדת את חווית הצפיה בטלויזיה עם גלישה ברשת ושירותי VOD. גוגל TV  כוללת דפדפן כרום, שמאפשר לגלוש באינטרנט דרך הטלויזיה (כולל תמיכה בפלאש), אבל העניין האמיתי אינו הדפדפן אלא האפליקציות: גוגל TV  היא מערכת פתוחה המבוססת על אנדרואיד, ומאפשרת לכל מי שרוצה בכך ליצור אפליקציות שנועדו למסך הטלויזיה.

 

כבר עכשיו גוגל הציגה מספר דוגמאות לאפליקציות שעשויות להיות שימושיות: איגוד ה-NBA יצר אפליקציה שמאפשרת לקבל תוצאות וסטטיסטיקות המעודכנות בזמן אמיתי בזמן צפיה במשחקים. כמה רשתות טלויזיה, בינהן NBC, CNN  וקארטון נטוורק, כבר יצרו גירסאות מיוחדות של האתרים שלהן המיועדות לגוגל TV. טוויטר יצרה אפליקציה המאפשרת להתעדכן תוך כדי צפיה, ואתרי המוזיקה פנדורה ונאפסטר פתחו אפליקציות משלהן שיאפשרו להשתמש בהן דרך הטלויזיה.

 

גוגל TV  יכולה לשמש גם כפלטפורמה לשירותי VOD: לגוגל כבר הסכמים עם אמאזון ונטפליקס, שניים מספקי תכני ה-VOD  הגדולים בארה"ב, וכן עם רשת HBO שהקימה אפליקצית VOD לתכניה. כולם יאפשרו למשתמשים להזמין ולצפות בתכנים לפי בחירה באופן מיידי, בחינם או בתשלום.

הטלפון כשלט רחוק

מערכת גוגל TV תגיע מובנית במכשירי טלויזיה מסוימים - סוני תציג מספר טלויזיות כאלה החודש, בעוד כדי לחבר אותה לטלויזיות אחרות יהיה צורך לרכוש ממיר ייעודי מתוצרת לוג'יטק, שצפויה לחשוף את מכישרי ה-Google TV שלה ביום רביעי. בעלי מכשירי סלולר המבוססים על אנדרואיד יוכלו להשתמש במכשיר הטלפון כשלט רחוק. נוסף, גוגל TV  תשמש גם כשירות DVR (כמו TiVo, Hot Magic או Yes Max) המאפשר להקליט תכניות טלויזיה.

 

גוגל TV  תתחיל לפעול במהלך 2011 במספר מדינות בעולם, אבל עדיין לא ידוע על כוונות להפעיל אותה בארץ.