הסרט על פייסבוק בדרך לאוסקר?

"הרשת החברתית" נמצא במקום הראשון במצעד שוברי הקופות, וזוכה לשבחי הביקורת

ג'סי אייזנברג ב"הרשת החברתית"
ג'סי אייזנברג ב"הרשת החברתית" | צילום: מתוך הסרט

"הרשת החברתית", הסרט העוסק בימיו הראשונים של אתר פייסבוק ויוצריו, יצא בסוף השבוע בארה"ב, זכה לשבחי הביקורת וגם להצלחה כלכלית מרשימה, כשהגיע למקום הראשון ברשימת שוברי הקופות של סוף השבוע.

"הרשת החברתית" הכניס במהלך סוף השבוע 23 מיליון דולר, יותר מכפליים מהסרט שבמקום השני, סרט האנימציה "אגדה עם כנפיים" - סכום מכובד עבור דרמה. מרשימה יותר היתה תגובת המבקרים לסרט: הסרט זכה לתשבוחות כמעט אוניברסליות, שציינו לשבח בעיקר את התסריט השנון והשחקנים. באתר RottenTomatoes, המרכז ביקורות מעשרות מבקרים, הסרט זכה לציון נדיר של 97%, כשמתוך 151 הביקורות שנספרו באתר, רק חמש היו שליליות. בעקבות התגובות הנלהבות, "הרשת החברתית" נחשב לאחד המתחרים הרציניים ביותר על פרס האוסקר השנה. הסרט יגיע לאקרנים בארץ ב-28.10.

 

הסרט מספר על ימיו של מארק צוקרברג כסטודנט באוניברסיטת הארוורד ב-2003, כשהוא וחבריו הקימו את אתר "הפייסבוק", כפי שהוא נקרא בסרט, כאמצעי ליצירת קשר בין סטודנטים. הסרט מציג את צוקרברג וחבריו באופן לא מחמיא. השאלה עד כמה התיאור שמובא בסרט מדויק שרויה במחלוקת: רשמית, הסרט מבוסס על הספר "מיליארדרים בטעות" של פול מזריק, אבל נושא דמיון מועט לעלילת הספר. התסריטאי ויוצרי הסרט לא התייעצו עם אף עובד פייסבוק בזמן הכתיבה. צוקרברג עצמו טוען שלסרט יש מעט מאוד קשר למציאות, ובראיון אמר שהוא "היה מעדיף שאף אחד לא היה עושה עלי סרט כל עוד אני בחיים".

 

את הסרט ביים דייויד פינצ'ר ("מועדון קרב", "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן"), על פי תסריט של אהרון סורקין ("הבית הלבן"). את מארק צוקרברג מגלם ג'סי אייזנברג ("ברוכים הבאים לזומבילנד"), ועוד משתתפים בסרט אנדרו גארפילד וג'סטין טימברלייק.