בלאקברי מציגה את הטאבלט שלה: PlayBook

מעבד כפול-ליבה ומולטיטאסקינג, בטאבלט החזק ביותר שהוצג עד היום - אבל כמה זה יעלה?

תאור
תאור | צילום: צילומסך מתוך Youtube

חברת RIM, יצרנית הבלאקברי, הצטרפה רשמית לתחרות הגוברת בשוק מחשבי הטאבלט, כשהמנכ"ל מייק לזרידיס הציג אתמול בכנס המפתחים של החברה את ה-PlayBook, הטאבלט מתוצרתה.

המפרט של ה-PlayBook מצליח להרשים אפילו מול המתחרים, הכוללים לא רק את האייפד אלא גם את ה-Galaxy Tab המדובר של סמסונג. ה-PlayBook מתהדר במסך מגע בגודל 7 אינץ' ברזולוציה של 1024x600 פיקסל, מעבד כפול-ליבה במהירות שעון 1 ,GHz 1 ג'יגה-בייט של זכרון, מצלמה קדמית ואחורית באיכות 3 ו-5 מגה-פיקסל, קישוריות Wifi ובלוטות' ומתאם HDMI; המכשיר תומך במולטיטאסקינג ובגלישה באינטרנט כולל פלאש. כל זאת במכשיר בעובי של לא יותר מסנטימטר אחד ובמשקל של כ-400 גרם (לעומת האייפד, ששוקל כ-700 גרם). עם זאת, על השמחה עלולים להעיב פרטים שעדיין לא פורסמו על המכשיר, בינהם מחירו ואורך חיי הסוללה.

 

RIM מגדירה את ה-PlayBook "טאבלט עסקי", ותשווק אותו עם מגוון של אפליקציות משרדיות ועסקיות, כמו גם אפליקציות "מסורתיות" לטאבלט, כגון קורא דיגיטלי ווידאו. למרות זאת הוא כולל גם אפשרויות בידוריות רבות: המכשיר מריץ וידאו באיכות HD, ולטענתו של לזרידיס, הוא גם "פלטפורמת משחקים מדהימה".

 

 

 

 

ל-PlayBook אין תקשורת סלולרית בפני עצמו, אבל בעלי מכשירי בלאקברי יכולים לחבר את ה-PlayBook לסמארטפון ולגלוש באינטרנט הסלולרי דרכו.

 

ה-PlayBook פועל בעזרת מערכת הפעלה ייעודית, ולא - כפי שרבים צפו - ב-Blackberry OS, דבר שעלול לצמצם את מספר האפליקציות הזמינות ולהקשות עליו להתחרות באייפד ובמכשירי אנדרואיד. הוא יושק בתחילת השנה הבאה בארה"ב