מהנדס בגוגל ריגל אחרי קטינים

האח הגדול והקריפי: עובד גוגל בן 27 שלף מידע על קטינים ממאגרי המידע של החברה

משרדים של גוגל
משרדים של גוגל | צילום: GettyImages/אימג'בנק

מתכנת בגוגל השתמש בגישה שלו למאגר המידע של החברה כדי למצוא רישומי שיחות, רשימת חברים ואפילו תמלילי צ'טים של קטינים, חושף Gawker. האיש פוטר מהחברה בעקבות מעשיו.

דייויד ברקסדייל, בן 27, החזיק במשרת "מהנדס אמינות אתר" (Site Reliability Engineer) בגוגל, תפקיד שמאפשר לו גישה נדירה לחשבונות משתמש בגוגל. לפי הדיווחים, הוא יצר קשר עם לפחות ארבעה בני נוער משני המינים, והשתמש בגישה שהתאפשרה לו מתפקידו כדי לברר פרטים עליהם ללא רשותם. טבעו של הקשר בין ברקסדייל לבין הקטינים לא ברור. המקורות של Gawker טוענים שההטדה "לא נשאה אופי מיני".

 

במקרה של אחד מהקטינים, נער בן 15 שהתיידד עם ברקסדייל בחוג טכנולוגיה לבני נוער, ברקסדייל השתמש ברישומי שיחות טלפון משירות Google Voice כדי למצוא שמה של חברתו של הנער. במקרה אחר, קטין אחר חסם את ברקסדייל בשירות הצ'ט של גוגל, Gtalk, אבל ברקסדייל הסיר את החסימה - דבר שאף אחד מלבד עובדים בגוגל עצמה אינו יכול לעשות.

 

הוריהם של הנערים פנו בתלונה לגוגל, ובעקבות התלונה ברקסדייל פוטר ביולי השנה. נציגי החברה לא סיפקו פרטים על המקרה אבל אישרו שהאיש פוטר משום ש"היפר את מדיניות הפרטיות החמורה של גוגל".