רוסיה: "פיראטיות" ברשות הממשל

ממשל פוטין ברוסיה מדכא קבוצות אופוזיציה באמצעות פשיטות בתירוץ של חיפוש תוכנות פיראטיות

ולדימיר פוטין
ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

ממשל פוטין ברוסיה משתמש במיקרוסופט - או ליתר דיוק, בפיראטיות של מוצרי מיקרוסופט - כדרך לדכא התנגדות, כך מדווח הניו יורק טיימס מדווח, בכתבה נרחבת.

שורה של ארגונים המביעים התנגדות לראש הממשלה הרוסי ולדימיר פוטין ולמדיניות שלו סבלו כולם מפשיטות של המשטרה, שהחרימה את המחשבים של הארגונים בטענה (המוצדקת, לעתים קרובות) שהם מכילים תוכנות פיראטיות של מיקרוסופט. רוסיה היא אחת המדינות בעלות שיעור הפיראטיות הגבוה ביותר: תוכנות חוקיות הן מיעוט, וכמעט כל ארגון מחזיק בתוכנות פיראטיות. הממשל משתמש בעובדה זו כתירוץ לפגוע במתנגדיו.

 

בשנים האחרונות, רשימת הארגונים שמחשביהם הוחרמו כוללת מערכות עיתונים, משרדי מפלגות וארגונים המשויכים כולם לאופוזיציה - תמיד בטענה של חשד בהחזקת תוכנות מיקרוסופט לא חוקיות. החברות המותקפות פונות לעתים למיקרוסופט לעזרה, אך ללא הועיל: ארגון להגנת הסביבה בשם Baikal Wave, שמחשביו הוחרמו על ידי המשטרה, פנה למיקרוסופט בהדגשה כי רכשו עותקים חוקיים של כל תוכנות מיקרוסופט, בדיוק למטרה זו - כדי להימנע מפשיטות משטרתיות. מיקרוסופט טוענת שאינה צד בעניין, וכי היא משתפת פעולה עם החקירות רק משום שהיא נדרשת לעשות זאת על פי החוק. העתון טוען שמיקרוסופט אינה מתנגדת לניצולה מחשש לפגיעה בעסקיה ברוסיה.