גוגל: אנדרואיד "לא מתאימה" לטאבלטים?

בכיר בגוגל השמיע הצהרה מפתיעה הפוגעת במערכת ההפעלה של החברה עצמה

סמסונג גלקסי טאב
סמסונג גלקסי טאב | צילום: ליאור מורג

בחודשים הקרובים צפויים להגיע לשוק שורה ארוכה של מכשירי טאבלט, רובם ככולם עושים שימוש במערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד מבית גוגל. ביקורת על כך נשמעה היום ממקור מפתיע: בכיר בגוגל עצמה, שאמר שאנדרואיד 2.2 "אינה מתאימה למכשירי טאבלט".

הוגו בארה, מנהל חטיבת המובייל בגוגל, אמר ל-TechRadar כי שוק האפליקציות של אנדרואיד עשוי לא להיות זמין במכשירי טאבלט מסוימים, כיוון שלא כל האפליקציות יעבדו על מכשירים כאלה היטב. "פרויו (אנדרואיד 2.2) פשוט לא תוכננה עבור מכשירים בגודל הזה", לדברי בארה. הדבר פוגע קשות בפוטנציאל של מכשירים המשתמשים באנדרואיד: ללא האפשרות להשתמש בשוק האפליקציות כדי להתקין אפליקציות חדשות, השימוש במכשירים כאלה יהיה מוגבל מאוד, ובוודאי שלא יציב תחרות לאייפד עם חנות האפליקציות העמוסה שלו.

 

הבעיה היא ככל הנראה בהגדרות ההתאמה של גוגל, מסמך המתאר את דרישות החומרה המינימליות הנדרשות בכדי לזכות לתמיכה בשוק האפליקציות. המסמך מתייחס לטלפונים סלולריים, וכולל דרישות כמו מצלמה ו-GPS, שאינם מובנים מאליהם במכשירי טאבלט (אם כי כמה מהמכשירים המתוכננים אכן עומדים בהן). נראה שהגלקסי טאב של סמסונג, שזכה לסקירות אוהדות עם הצגתו בשבוע שעבר, לא ייפגע, כיוון שמדובר במכשיר שהוא מבחינות רבות למעשה טלפון סלולרי מגודל: הוא מאפשר לבצע שיחות טלפון וכולל מצלמה קדמית ואחורית.

 

ייתכן שהגירסה הבאה, אנדרואיד 3.0, תכיל תמיכה טובה יותר במכשירי טאבלט.

 

להצהרה, שכביכול פוגעת בגוגל, עשוי להיות מניע נסתר: על פי דיווחים שלא אושרו, גוגל עצמה עומדת להוציא לשוק מחשב טאבלט, שאינו מתבסס על אנדרואיד אלא על מערכת ההפעלה החדשה Chrome OS. חוסר התמיכה במכשירים מתחרים עשוי דווקא לסייע לגוגל לדחוף את המכשיר שלה.