גוגל למען הסכמי פרטיות שאפשר להבין

גוגל מפשטת את הסכמי הפרטיות שלה כדי שיהיו קצרים ומובנים יותר - במקביל לתשלום 8.5 מיליון דולר כפשרה בפרשת Buzz

משרדי גוגל
משרדי גוגל | צילום: GettyImages/אימג'בנק

במקביל להסדר משפטי שמחייב אותה לשלם 8.5 מיליון דולר בשל הפרת פרטיות, פרסמה גוגל מדיניות חדשה בנוגע להסכמי פרטיות, לפיה הם צריכים להיות קצרים ומובנים יותר.

"ארוכים ומסובכם, בשפת עורכי דין - זה מה שרוב האנשים חושבים על מדיניות פרטיות, ומסיבה טובה", כך נפתח הפוסט בבלוג הרשמי של גוגל, הטוען שרוב האנשים אינם מסוגלים להבין מסמכים כאלה. כדי לפתור את הבעיה גוגל ניסחה מחדש את מדיניות הפרטיות שלה. החברה מבהירה שלא מדובר בשינוי במדיניות, אלא רק הבהרה בניסוחים, קיצור והאחדת הסכמים שונים שהתייחסו למוצרים שונים. ההסכמים החדשים מנוסחים בשפה פשוטה וברורה יותר כדי להפוך אותם לידידותיים יותר למשתמש.

 

הגנת הפרטיות היא נושא רגיש כשמדובר בגוגל, שנמצאת תחת חקירה במספר מדינות בנוגע ל"ריגול" שביצעה ברשתות Wi-Fi במהלך צילומי גוגל סטריט-ויו.

 

בנוסף, ההודעה של גוגל הגיעה במקביל לפשרה במקרה שבו היא הואשמה בהפרת פרטיות: התביעה הייצוגית שהתייחסה להשקת שירות Buzz, שחשף פרטים על  משתמשים רבים בג'ימייל. גוגל הפעילה את השירות אוטומטית לכל בעלי Gmail, ורשימת ה"חברים" נוצרה אוטומטית לפי האנשים איתם כל משתמש החליף את המספר הגדול ביותר של מיילים; רשימת החברית הזאת היתה גלויה לכל החברים בה, והדבר הביא למחאות רבות, ובסופו של דבר לתביעה ייצוגית נגדה. על פי ההסדר שהושג, גוגל תשלם 8.5 מיליון דולר תמורת הסרת התביעה הייצוגית נגדה. מרבית הסכום ישולם לאירגונים התומכים בפרטיות באינטרנט.