הרשת החברתית של אפל: "אסון"

מיליון משתמשים התחברו לפינג, הרשת החברתית המוזיקלית החדשה, אבל בינתיים נשמעות עליה בעיקר תלונות

תאור
תאור | צילום: GettyImages

בין החידושים עליהם הכריז מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס באירוע שנערך ביום רביעי היתה ההכרזה על "פינג" - רשת חברתית מוזיקלית חדשה המובנית בתוכנת iTunes. אתמול פרסמה אפל שהרשת החברתית הגיעה למיליון משתמשים רשומים בתוך יומיים - ולמרות זאת, יש לחברה מעט מאוד לחגוג בנושא זה: הרשת החברתית זוכה לביקורות קוטלות.

בימים האחרונים כמה מהבלוגים האכנולוגיים המשפיעים ביותר, בינהם TechCrunch ו-AllthingsD, פרסמו פוסטים המבקרים קשות את פינג ומונים את חסרונותיה.

 

כמה מהטענות הנפוצות נגד פינג:

  • המשתמשים ברשת מוזמנים לשתף, לדרג ולבקר את המוזיקה שלהם - אבל אך ורק את השירים שהם קונים בפועל ב-iTunes. אין דרך לשתף או להעיר על מוזיקה שקיימת כבר במכשירים בהם המשתמש מאזין - בניגוד לרשתות קיימות רבות אחרות.
  • ניתן לעקוב אחרי אמנים רשומים (כמו ליידי גאגא, U2 או קייטי פרי), אבל האמנים הפעילים הם מעטים מאוד.
  • ברישום הראשוני המשתמש מתבקש לבחור את הז'אנרים המוזיקליים החביבים עליו, אבל רשימת הז'אנרים היא מוגבלת מאוד (הרשימה אינה כוללת, למשל, מטאל, פאנק או פולק) והמשתמשים מוגבלים, מסיבה לא ברורה, לשלושה ז'אנרים בלבד.
  • כרגיל אצל אפל, הרשת היא "גן סגור" ואינה מתקשרת עם רשתות חברתיות או אתרים אחרים - אי אפשר לפרסם דרכה, למשל, עדכונים בפייסבוק או בטוויטר. הדרך היחידה לפעול ברשת היא דרך itunes.
  • בנוסף לכל הבעיות האלה, הרשת התמלאה כבר ביום הראשון להפעלתה בספאמרים וסקאמרים המציפים את הרשת בלינקים לאתרים מפוקפקים.

 

התוצארה של כל אלה היא שרבים שואלים "בשביל מה זה טוב" לגבי הרשת, שמסתמנת ככשלון עבור אפל.