חדש מאפל: אייפודים חדשים וסטרימר לטלויזיה

ארוע המוזיקה של אפל: גירסאות חדשות למכשירי אייפוד ורשת חברתית מוזיקלית שתנסה להתחרות בפייסבוק

תאור
תאור | צילום: יח"צ

בארוע המוזיקה השנתי של אפל הציגה החברה דגמים חדשים של אייפוד, רשת חברתית מוזיקלית, ומרכז מדיה לסלון. הארוע נערך, כרגיל, בסן פרנסיסקו, בהנחיית מנכ"ל החברה סטיב ג'ובס.

 

העדכונים שהציגה אפל בארוע:

אייפוד טאץ' חדש

כצפוי, האייפוד טאץ' קיבל שידרוג מקביל לזה של האייפון, עם מסך ה-Retina בעל ההפרדה הגבוהה, מצלמה קדמית לשיחות וידאו. בניגוד לאייפון, העיצוב החיצוני של המכשיר כמעט ולא השתנה, מלבד היותו דק מקודמו.

 

אייפוד נאנו חדש

 

הנאנו עבר את השינוי הגדול ביותר בין הנגנים. הוא איבד את כפתוריו ואת המצלמה, ואת מקומם מחליף מסך מגע זעיר (1.5 אינץ'). גודל הדגם החדש, המעוצב כריבוע, הוא בערך חצי מהדגם הקודם בסדרה, והוא יגיע עם נפח אחסון של 8GB או 16GB.

אייפוד
אייפוד | צילום: יח"צ

אייפוד שאפל חדש

אפל ויתרה על העיצוב הסופר-מינימליסטי של הגירסה הקודמת של השאפל, שלא כללה כפתורים כלשהם. העיצוב חזר להיות דומה לגירסאות הקודמות של הנגן הזעיר, בעל הכפתורים בצורת גלגל. לאייפוד שאפל החדש נפח אחסון של 2GB והוא יימכר ב-49 דולר.

 

מ-iDigital, יבואנית אפל בארץ, נמסר כי האייפודים החדשים יגיעו לישראל ויימכרו בחנויות iDigital בשבועות הקרובים.

רשת חברתית מוזיקלית

חנות המוזיקה iTunes זוכה לעדכון חדש, הכולל חידוש משמעותי - רשת חברתית בשם Ping, המרוכזת סביב נושא המוזיקה. בממשק שמזכיר את זה של פייסבוק, הרשת מאפשרת לפרסם שיר, אמן או הופעה, ולהגיב עליו; כמו בטוויטר, ניתן "לעקוב" אחרי משתמשים אחרים. הכוונה היא שהרשת תעזור למשתמשים לגלות (ולקנות) אמנים ושירים חדשים. הרשת מוטמעת ב-iTunes וניתן להשתמש בה מהמחשב, מהאייפון או מהאייפד.

עדכונים ל-iOS

מערכת ההפעלה של האייפוד והאייפד שודרגה לגירסה 4.1, שכוללת תיקוני באגים ופיצ'רים חדשים, בינהם אפשרות "לשכור" סדרות טלויזיה דרך האייטיונס, ואופצית HDR אוטומטי למצלמה (שילוב של שלוש תמונות ברמות חשיפה שונות כדי להשיג תמונה בעלת טווח דינמי רחב וצבעים בוהקים יותר).

Apple TV

אפל הציגה גירסה חדשה של סטרימר המדיה Apple TV, המציגה גירסה שונה למדי מזו של המכשיר המקורי, שלא הצליח מסחרית. המכשיר החדש והזעיר הוא למעשה סטרימר בלבד. הוא לא מאפשר לאכסן תכנים, אלא רק מזרים סרטים מתוך "הענן", אין לו אחסון פנימי, ולפיכך הוא מאפשר "לשכור" סדרות וסרטים בלבד (כלומר, לצפות בסרט המלא בסטרימינג למשך זמן מוגבל), ולא לרכוש אותם.

לאפל כבר הסכמים המאפשרים לצפות בתכני רשתות ABC ופוקס, והמכשיר מאפשר לצפות גם בסרטי קולנוע באמצעות נטפליקס, או בסרטונים מתוך יוטיוב. מחיר סרט קולנוע יעמוד על 5 דולר, ופרקי סדרות טלויזיה - דולר אחד. מחיר המכשיר עצמו, שיהיה זמין בארה"ב בעוד חודש, יהיה 99 דולר.

 

ה-Apple TV היווה אכזבה מסוימת לעומת התחזיות המוקדמות: מדובר במכשיר בעל יכולת מוגבלת, ללא אפשרות להקלטת תכנים, שעובד באמצעות ממשק משלו ולא באמצעות iOS, ולכן לא מאפשר להריץ אפליקציות בטלויזיה. המכשיר אמנם כולל כבל HDMI אבל מזרים תכנים באיכות של עד 720p בלבד - כלומר, לא באיכות היי-דפינישן מלאה.