גם אמאזון רוצה טלויזיה

אמאזון מצטרפת לתחרות עם גוגל ואפל על התוכן הטלויזיוני: תציע צפיה בתכני טלויזיה במנוי חודשי

רבים על השלט
רבים על השלט | צילום: Getty Images/ אימאג'בנק

הקרב על הרייטינג בשנים הקרובות לא ייערך בין רשתות הטלויזיה הותיקות, אלא בין חברות הטכנולוגיה הגדולות המציעות כל אחת שירות משלה לצפיה בתכניות טלויזיה וסרטי קולנוע. לאפל, גוגל, הולו ונטפליקס מצטרפת עכשיו גם אמאזון, המתכננת שירות חדש שיושק עד סוף השנה, על פי הדיווח של הוול סטריט ג'ורנל.

אמאזון מציעה כיום סרטים ופרקים של סדרות טלויזיה, למכירה או ל"השכרה" לזמן מוגבל, בצפיה ישירה באתר או דרך מכשירי טלויזיה בעלי חיבור לאינטרנט או קונסולת אקס-בוקס. הפרקים מוצעים במחירים שבין 2 דולר ו-4 דולר, אבל זמינים כיום לתושבי ארה"ב בלבד.

 

החידוש שבשירות המתוכנן החדש הוא שבתשלום חודשי אחד יקבלו המשתמשים גישה בלתי מוגבלת לקטלוג שלם של תכנים. כיום היחידה שמציעה מודל דומה היא חברת נטפליקס. לפי הדיווח בג'ורנל, אמאזון מנהלת מגעים עם רשת NBC, Time Warner, ניוז קורפ (בעלי השליטה ברשתות פוקס) ואחרות.

 

תכנים טלויזיוניים המועברים דרך הרשת, הם כבר זמן מה נתח משמעותי מתעשיית הטלויזיה והקולנוע, אבל התשלום על כל תכנית עדיין מהווה מכשול עבור צופים רבים שהתרגלו למודל הותיק של הטלויזיה בכבלים או בלוויין - תשלום חודשי עבור מספר ערוצים שבהם ניתן לצפות ללא הגבלה. כניסתם של שירותים כמו זה של אמאזון צפויה להאיץ את השתלטות הטלויזיה המוזרמת. שירותים אלה צפויים להפוך יותר דומיננטיים ככל שטלויזיות בעלות חיבור לאינטרנט - שמאפשרות לצפות בתכנים בתשלום בלי צורך בחיבור למחשב או למדיה סנטר - הופכות נפוצות יותר. עם זאת, בעיית המגבלות על זכויות היוצרים גורמת לכך שהתחרות בין החברות הגדולות נערכת כרגע כמעט אך ורק בתוך ארה"ב, ולא ברור מתי נקבל הצעות דומות גם בארץ.