רפאל איתן ז"ל "מככב" בהונאת מייל

שמו של הרמטכ"ל לשעבר רפאל איתן ז"ל משמש כפיתיון בעוקץ כספי ("עוקץ ניגרי") מקוון

רפאל איתן (רפול)
רפאל איתן (רפול) | צילום: Getty Images

שניים וחצי מיליון דולר מהונו של הרמטכ"ל והשר לשעבר, רפאל איתן (רפול) יכול להיות שלכם - כך מבטיחה הודעת עוקץ ניגרי שהגיעה בשבועות האחרונים לכתובות מייל בארץ.

כותב ההודעה, שנשלחה משירות מייל של יאהו בקנדה (yahoo.cn), מציג את עצמו כג'רי אנטאי (Jerry Ntai), מנהל בכיר בבנק Mevas בהונג קונג. "בפברואר 2004 אחד מלקוחותינו, גנרל רפאל איתן, שהיה ישראלי וכן איש עסקים ביג טיים [כך במקור], ביצע הפקדה לזמן מוגבל בסך 2.5 מיליון דולר", כך הוא כותב. "לאחר שתמה תקופת ההפקדה, ביצענו מספר ניסיונות ליצור איתו קשר, אך לא קיבלנו תשובה. מאוחר יותר למדנו שהגנרל נמצא מת במי נמל אשדוד בשנת 2004". הפרטים על מותו של איתן נכונים, והמייל מספק אפילו לינק לידיעה באתר ה-BBC משנת 2004, על מותו של איתן, כ"הוכחה" לרצינותו.

 

לטענתו של כותב המייל, ה"גנרל" לא השאיר הוראה להעביר את הכסף לשאר בשר במקרה של מותו, ולכן הסכום - שהצטבר בינתיים ל-2.8 מיליון דולר - נשאר ללא דורש. אם לא יימצא לסכום יורש חוקי בתום שש שנים, הוא יעבור כולו לממשלת הונג קונג.

 

הכותב מציע לקורא הישראלי שיציג את עצמו כקרוב משפחה של רפאל איתן, ובכך יהפוך ליורש חוקי. בתמורה לעזרתו הכותב מציע לשמור לעצמו 60% מהסכום ולתת ל"שותף" 40%. "אין לך מה לדאוג, אני אעשה את כל ההליכים החוקיים הנדרשים כדי להבטיח שהפרוייקט יילך חלק. הפעולה תהיה חוקית על פי כל חוקי הבנקאות הבינלאומית, על דברתי", נכתב. הכותב ממשיך ומפרט את תוכניתו, המחייבת פתיחת חשבון בבנק זר, ומבקש כצעד בונה אמון ראשון לקבל את השם המלא, מספר הטלפון, הכתובת, המקצוע ותאריך הלידה של ה"שותף הפוטנציאלי". המייל נחתם בבקשה לסודיות: "בבקשה אל תדון בנושא הזה עם איש, בשל טבעה הסודי של העיסקה הזאת ועבודתי". המייל כולל גם מספר טלפון בעל קידומת סינית.

 

מדובר, כמובן, בהודעת "עוקץ ניגרי", המבטיח למקבל כסף רב תמורת השקעה קטנה יחסית מצידו. החשבון של איתן בבנק בהונג-קונג הוא, קרוב לוודאי, בדיה מוחלטת. לפי עותקים של המייל שנמצאו ברשת, נראה ש"אנטאי" שלח את המייל העוסק בהונו של רפאל איתן לקורבנות פוטנציאליים רבים - לא רק בישראל - בחודשים האחרונים.

 

גיגול של שמו מגלה ש"ג'רי אנטאי" הוא רמאי סדרתי, ששלח לאנשים רבים בכל העולם מיילים בניסוחים שונים, בהם הוא תמיד מציג את עצמו כבכיר בבנק Mevas ומציע הצעות עיסקיות קורצות.