גוגל נגד אפל - בשוק ה-VOD?

דיווחים: גוגל תפתח בקרוב שירות סטרימינג להקרנת סרטי קולנוע הוליוודיים של האולפנים הגדולים, בנסיון להתחרות ב-iTV של אפל

Shrek Forever After
Shrek Forever After | צילום: יח"צ

גוגל עומדת להציע בקרוב סרטי קולנוע מהאולפנים הגדולים בתשלום לפי צפיה, על פי דיווח של הפיננשל טיימס.

יוטיוב, שבבעלות גוגל, מפעילה כבר למעשה כמה שירותים דומים: YouTube Movies מציע סרטי קולנוע מלאים לצפיה בחינם, ו-YouTube Video Rental (שאינה זמינה בארץ) מציעה "השכרה" של סרטים למשך 48 שעות. אלא שההיצע בשני השירותים מוגבל מאוד, וכולל כמעט אך ורק סרטים איזוטריים וכאלה שעברו לרשות הציבור. בחנות "השכרת" הסרטים המצב טוב מעט יותר, שם אפשר למצוא סרטים תיעודיים ועצמאיים עכשוויים. באף אחת משתיהן לא ניתן לצפות בסרטים הוליוודיים מהאולפנים הגדולים.

 

המצב הזה, על פי הדיווח, עומד להשתנות: גוגל מנהלת מו"מ עם כמה אולפנים הוליוודיים גדולים במטרה להציע סרטים בסטרימינג על בסיס תשלום לפי צפיה - במחיר של 5 דולר לצפיה. הדיווח אינו רשמי וגוגל לא הגיבה עליו.

 

דיווחים קודמים גרסו שאפל עובדת גם היא על שירות כזה, במסגרת עדכון ל-Apple TV. מתחרה נוספת היא חברת Netflix, שעוסקת בהשכרת סרטים דרך הדואר, וחתמה לאחרונה על הסכם בשווי מיליארד דולר להזרמת סרטים דרך הרשת עם כמה אולפני הוליוודיים, בינהם פרמאונט ו-MGM.

 

מיזם מכירת תוכן נוסף שגוגל צפויה לפתוח השנה - ולהכנס בו לתחרות מול אפל - הוא חנות מוזיקה שתתחרה ב-iTunes. גם כאן, גוגל עדיין לא אישרה את הדיווחים רשמית.