מיקרוסופט: פול אלן נגד העולם

מייסד מיקרוסופט מגיש תביעות על הפרת פטנטים נגד גוגל, פייסבוק, איביי, יוטיוב ואחרות

תאור
תאור | צילום: GettyImages

פול אלן, אחד ממקימי מיקרוסופט, הגיש תביעות על הפרת פטנטים נגד שורה של חברות ענק, בהן ענקיות אינטרנט ורשתות חנויות אמריקאיות גדולות. רשימת הנתבעים כוללת את גוגל, יוטיוב, פייסבוק, AOL, איביי, יאהו, אופיס דיפו, נטפליקס וסטייפלס.

בתביעה נטען שכל החברות משתמשות בפטנטים שפותחו על ידי Interval Research, מעבדת מחקר שבה היה שותף אלן בשנות התשעים. החברה רשמה פטנטים על קונספטים שהפכו מאוחר יותר לטכנולוגיות רשת בסיסיות שנמצאות בשימוש רחב - כמו קורא RSS, למשל. מובן שהחברות הנתבעות הן רק מעטות מאלה שעושות שימוש בפטנטים האלה, ואם התביעה תצליח משמעות הדבר היא שלאלן יש למעשה זכויות על פטנטים שמשמשות כמעט כל חברה בעולם. מבקריו של אלן טוענים שמדובר ב"פטנט טרולינג" - רישום פטנטים בעלי הגדרה רחבה בלי יכולת להפוך אותם למוצרים בפועל, וניסיון לסחוט רווחים מגופים אחרים שיצלחו ליישם אותם.

 

פול אלן הקים את מיקרוסופט יחד עם ביל גייטס, אבל פרש מהחברה כבר ב-1983, אם כי הוא עדיין מחזיק במניות בה. אלן הוא אחד האנשים העשירים בעולם: הונו מוערך ב-13.5 מיליארד דולר. כמו שותפו לשעבר גייטס, הוא פעיל בארגונים פילנתרופיים ותרם כמיליארד דולר לארגוני צדקה שונים.