רוצה להסתבך? נסה את אתר משרד התחבורה

למה לנסוע באוטובוס אחד אם אפשר לנסוע בשלושה ואז ללכת כמה קילומטרים ברגל? אתר אינטרנט חדש של משרד התחבורה שולח את הנוסעים למסלולים תמוהים, אף שהוא מתיימר לעזור

אוטובוס קווים
אוטובוס קווים | צילום: אתר חברת קווים

(03:18 דקות)

השבוע הושק באופן רשמי אתר חדש שהקים משרד התחבורה. מטרת האתר היא לאגד את כל המידע של החברות הרבות המפעילות את מסלולי התחבורה הציבורית. כך, האזרח יוכל לקבל בכתובת אחת מענה כיצד להגיע בנוחות ובמהירות ממקום למקום. עם זאת, מבדיקת חדשות 10 עולה כי אין כך הדבר.

 

לאחר חיפוש באתר עולה כי המלצות המסלולים באתר ארוכות יותר ויקרות יותר. כך, כאשר הוא התבקש למצוא את הדרך המהירה ביותר מצפון רחוב דיזינגוף בתל אביב ועד לשוק הכרמל, הציע האתר לצאת במסע של שלושה קילומטרים עד ללונדון מיניסטור ברחוב אבן גבירול. לאחר מכן יש לעלות על אוטובוס מזרחה למסוף ארלוזורוב ומשם באוטובוס נוסף לשוק הכרמל. מדובר בדרך שתיארך לפחות שעה ותעלה 11.60 שקלים לעומת הדרך הקצרה באמת שתיארך כרבע שעה ועלותה תהיה 5.80 שקלים.

 

גם בדרום הארץ התוצאות דומות. כאשר נעשה ניסיון למצוא את המסלול ממעונות הסטודנטים ברחוב יצחק שדה לקיבוץ חצרים, האתר הציע דרך שאורכה שעה וחצי ועלותה 14.40 שקלים במקום דרך קצרה יותר של רבע שעה שתעלה לצרכן 6.40 שקלים.

 

דורון סער, מנהל אתר "אוטובוסים", מסביר כי השיטה לפיה עובד האתר היא לפי שכונות ולא לפי כל תחנה באופן ספציפי. ייתכן מצב בו שכונה נפרסת על פני שישה קילומטרים וכך האתר ימליץ לגולש לחצות את השכונה מבלי להתייחס לאלמנטים הגיאוגרפיים. ממשרד התחבורה נמסר בתגובה שהאתר נמצא עדיין בשלבי ניסיון והתצורה הסופית שלו טרם הסתיימה.