הטאבלט של גוגל - ב-26 בנובמבר

דיווח: גוגל תוציא בנובמבר מחשב טאבלט מבוסס Chrome OS שייוצר על ידי HTC

תאור
תאור | צילום: Download Squad

שמועות ברשת טוענות שגוגל עומדת להצטרף לתחרות הגוברת על שוק מחשבי הלוח (טאבלטים) - אבל לא עם אנדרואיד, אלא בעזרת מכשיר המבוסס דווקא על Chrome OS.

הדיווח פורסם לראשונה באתר Download Squad. על פיו, המכשיר שיופץ תחת המותג "גוגל" ייוצר בפועל על ידי חברת HTC - החברה שייצרה גם את ה-Nexus One, הטלפון שהיווה את מוצר החומרה הראשון של גוגל. גוגל תשתף פעולה בהשקת הטאבלט גם עם וריזון, השותפה הטריה שלה, איתה פרסמה לאחרונה את מסמך נייטרליות הרשת השנוי במחלוקת. מוערך שגוגל תשווק את הטאבלט במסגרת עסקה הכוללת התחייבות לוריזון, שתסבסד חלק משמעותי ממחיר המכשיר; המחיר לצרכן צפוי להיות נמוך משמעותית מזה של האייפד - או אף חינם.

 

מפרט המכשיר, על פי הדיווח, כולל ערכת Tegra 2 של Nvidia, זכרון של 2 ג'יגה-בייט, מסך מולטיטאץ' ברזולוצית 1280x720, קישוריות WiFi ו-3G, מצלמה ו-GPS. הוא אמור לצאת לשוק ב-26 בנובמבר, הוא "יום שישי השחור" המבשר את תחילת עונת הקניות האמריקאית לקראת חג המולד, ונחשב ליום הקניות העמוס ביותר בשנה.

 

אולי העובדה המפתיעה ביותר בדיווח הוא שהמכשיר מבוסס על מערכת ההפעלה Chrome OS שגוגל מפתחת, ולא על אנדרואיד - זאת בניגוד לשורה ארוכה של מכשירי טאבלט של יצרנים אחרים, שמתשמשים במערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל. Chrome OS היא מערכת הפעלה מבית גוגל שעדיין לא הושקה באופן רשמי המבוססת על הדפדפן, ומציעה בעיקר גישה לשירותי "ענן" מקוונים, כשמינימום של פעולות החישוב נעשות למעשה על המחשב עצמו. כתוצאה מכך היא מחייבת חיבור כמעט רצוף לרשת, והשימוש בה ללא חיבור מוגבל.