מציעים לכם "דיסלייק"? זו הונאה

תרמית רשת מתפשטת בפייסבוק באמצעות קריאה להתקין כפתור שמבצע את ההיפך מ"לייק"

תאור
תאור | צילום: פייסבוק

אם קיבלתם בפייסבוק הזמנה לאפליקציה שמתיימרת להעניק לכם כפתור "דיסלייק" - ההיפך מ"לייק" - אל תתקינו אותה; מדובר בעוד סוג של הונאת פייסבוק.

בימים האחרונים התפשטו ויראלית בפייסבוק הודעות המזמינות משתמשים לקבל את "כפתור הדיסלייק הרשמי", חלקם בניסוחים כמו "קיבלתי את כפתור הדיסלייק, עכשיו אני יכול לעשות דיסלייק לכל הסטטוסים הטפשיים שלכם". ההודעות מכילות לינק לאתר שמתיימר להתקין את האפליקציה שעושה ההיפך מ"לייק" ומלווה באייקון "אגודל למטה", - ההיפך מה"אגודל למעלה" הותיק של ה"לייק".

 

למעשה, מדובר בהונאה שתפרסם בשמכם הודעות ספאם - בהם אותן ההודעות עצמן המפיצות אותה. כדי לזכות בכפתור הדיסלייק הנחשק היא מכוונת את הקורבנות למלא סקר מקוון (דבר שמכניס כסף ליוצרי האפליקציה). רק אז מכוונת את הקורבנות אל אתר של תוסף פיירפוקס המציע את אפשרות ה"דיסלייק". ליוצרי התוסף (הלא רשמי) אין קשר לאפליקצית ההונאה, וניתן להשתמש בו גם בלי להתקין אותה.

 

האפליקציה הזאת היא האחרונה בשורת "אפליקציות סקר" שמנסות להרוויח באמצעות שליחת גולשים מרובים ככל האפשר לאותם סקרים מקוונים, באמצעות הבטחת פיתיון כלשהו - כגון סרטון המציג נחש אנקונדה מקיא היפופוטם, או "ג'סטין ביבר מנסה לפלרטט".