ניסוי: בחרו את הפרסומת בה תרצו לצפות

מיקרוסופט, יאהו והולו יתנו לגולשים לבחור את פרסומת הווידאו שתוצג בפניהם

פרסומות באינטרנט
פרסומות באינטרנט | צילום: GettyImages/אימג'בנק

ניסוי חדש בפרסום בווידאו מקוון ייצא לדרך בחודש הבא: לפי דיווח בבלומברג, יאהו, אתר הווידאו הולו ואתר MSNBC של מיקרוסופט, יציעו לגולשים לבחור מבין שלוש פרסומות או יותר את הפרסומת בה יצפו לפני תחילת הסרט או התוכנית (פרה-רול). נכון להיום, מדובר רק באתרים בתוך בתוך ארה"ב, אולם אם הניסוי יוכתר בהצלחה הוא צפוי להתרחב גם לבריטניה ובהמשך למדינות נוספות באירופה.

הכלי החדש, בשם Asq, מסתמך על מחקר שערכה Vivaki, הזרוע הדיגיטלית של חברת הפרסום פובליסיס, לפיו הסבירות שגולשים יקליקו על פרסומת הוא כפול כאשר הם יכולים לבחור אותה, לעומת המצב הקיים בו היא נבחרת עבורם. עוד נמסר, כי אתר הווידאו המוביל בעולם, יוטיוב, לומד את הכלי החדש.

 

על ידי מתן אפשרות בחירה מקווים האתרים לא רק להביא לשיעור הקלקה גבוה יותר, אלא גם לטרגוט מדויק יותר של קהל היעד ולמידה של העדפות הגולש, באמצעות התחקות אחרי הפרסומות שבחר לצפות בהן וניסיון ל"פצח" מה גרם לו לבחור באותה פרסומת מסוימת.

פורמט הפרה-רול, פרסומות המקדימות תוכן וידאו ללא יכולת להריץ קדימה, הוא הנפוץ ביותר בפרסום בווידאו מקוון. על פי נתוני רשת הפרסום בווידאו YuMe, פורמט זה היווה 96% מכלל פרסומות הווידאו שהוגשו בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2009. במהלך תקופה זו התחזק הפרה-רול על חשבון האובר-ליי (באנר המופיע על גבי הסרטון בחלקו התחתון המסך).

 

עוד עלה מהנתונים, כי בתוך פורמט הפרה-רול, סרטונים בני 15 שניות היוו 65% מכלל הפרסומות, והשאר פרסומות בנות 30 שניות. על-פי המחקר, שיעור הפרסומות שנצפו עד הסוף היה גבוה יותר בפרסומות הקצרות: 77% מהפרסומות הקצרות נצפו עד הסוף, לעומת 64% בפורמט ה-30 שניות. עם זאת, אחוז ההקלקה על הפרסומות הארוכות יותר היה גבוה יותר - 1.8% לעומת 1.2%.

 

על פי נתוני IDC, ההוצאה העולמית על פרסום וידאו אונליין עמדה ב-2009 על 2.2 מיליארד דולר, והיא צפויה להגיע עד 11.3 מיליארד דולר בתוך ארבע שנים.

 

לעוד כתבות בבלוג "140"