מלחמת מחשבי הלוח: Windows, פאלם או אנדרואיד?

ה-HP Slate חי אחרי הכל; HP הולכת גם על פאלם, ואסוס בוחרת באנדרואיד

סלט
סלט | צילום: יח"צ

האם ה-HP Slate, מחשב הלוח דמוי-האייפד של HP, עדיין בחיים? למרות דיווחים מוקדם יותר השנה על כך שהמכשיר, שאמור היה לעבוד בעזרת Windows 7, בוטל, כעת ה-Slate מופיע באתר הרשמי של החברה.

ה-HP Slate היה אמור להיות התשובה של HP  לאייפד של אפל: מחשב נייד שטוח בעל מסך מגע, ללא מקלדת, שיריץ את מערכת ההפעלה Windows 7. המכשיר הוצג על ידי סטיב באלמר,  מנכ"ל מיקרוסופט, ונראה שבכך הפך לתשובה של מיקרוסופט לאייפד של אפל. אלא שבמקביל להכרזה של HP  על רכישת חברת פאלם ב-1.2 מיליארד דולר הגיעו דיווחים על ביטול הפרוייקט - ככל הנראה משום שדרישות המערכת של Windows הפכו אותו למגושם וכבד מדי. השערה נפוצה היתה ש-HP  תחליף את Windows ב-WebOS, מערכת ההפעלה הסלולרית של פאלם, שעליה קיבלו את הזכויות עם רכישת החברה.

 

למרות זאת, נראה שה-Slate קיים אחרי הכל: באתר הרשמי של HP  מופיע עכשיו פירוט דגם HP Slate 500, הכולל מסך בגודל 8.9 אינץ', שתי מצלמות ו- Windows 7 Premium. במקביל, HP הגישה בקשה לרשימת סימן מסחרי על השם PalmPad, דבר המעיד כנראה על כוונתה לפתח מחשבי לוח המבוססים על המערכת של פאלם.

 

בינתיים, יצרניות רבות אחרות עובדות על מחשבי לוח משלהם. אחת מהן היא Asus, הידועה במוצרים הזולים והפופולריים, שלה. אסוס הכריזה שתוציא בתחילת 2011 שני דגמי מחשבי לוח תחת השם Eee Pad, בעלי מסכים בגודל של 10 אינץ' ו-12 אינץ'. על פי הכרזתה המקורית של אסוס, שני המחשבים היו אמורים להגיע עם Windows 7  מובנה. כעת, לפי דיווח ב-Netbook News, אסוס זנחה את Windows לטובת אנדרואיד, מערכת ההפעלה של גוגל, לפחות בדגם הקטן יותר. בכך מצטרפת אסוס למרבית יצרני מחשבי הלוח, שבחרו באנדרואיד. נראה שכמו בתחום הסמארטפונים, התחרות הגדולה תהיה בין המכשיר האופנתי הבודד של אפל לבין מכשירים רבים מתוצרות רבות העושים כולם שימוש במערכת ההפעלה של גוגל.