גוגל ואפל: הקרב עובר למוזיקה

על פי דיווחים, עד סוף השנה צפויות שתי החברות להתחרות גם בתחום תכני המדיה

אייטונז
אייטונז | צילום: יח"צ

פתיחה

גוגל ואפל צפויות להשיק שירותי מדיה מקוונים לקראת תקופת החגים הקרובה, כך על פי דיווחים שונים ברשת. אפל תרחיב את מודל הענן של אייטונז ותאפשר סטרימינג וסנכרון אלחוטי וגוגל תשיק שירות מוזיקה חדש בשם Google Music.

תוכן

על פי דיווחים ברשת, התחרות בין אפל לגוגל צפויה לעבור לתחום נוסף לקראת תקופת החגים הקרובה. מערכות ההפעלה הסלולריות של שתי החברות כבר מתחרות זו בזו כשגרסה חדשה לאנדרואיד עשויה לראות אור כבר במהלך הסתיו הקרוב.

 

בתחילת השנה נחשפה חוות שרתים עצומה הנבנת על ידי אפל בצפון קרולינה. החווה, הגדולה פי חמישה מזו הנוכחית שמחזיקה אפל, עמדה בראש אינספור ספוקלציות הצופות את מהלכיה הבאים של החברה. רבים התייחסו למעבר אל שירותי ענן והרחבת שירות Mobile Me אותו מציעה כבר עתה אפל ללקוחותיה.

 

רכישת LaLa במהלך השנה לצד שמועות עקשות על עדכון מכשיר ה-Apple TV מרמזות על הרחבת שירותי הענן שמציעה אפל והפיכתם לשירותי סטרמינג למגוון המכשירים המיוצרים על ידה. דיווח נוסף מתייחס לאפשרות שאייטונז תחל להציע עדכון וסנכרון אלחוטיים למוצרי המדיה השונים של אפל.

 

מערכות ההפעלה הסלולריות של שתי החברות זכו לאחרונה לעדכון. גרסת 2.2 המכונה פרויו של אנדרואיד נצבת מול מערכת ההפעלה iOS 4 של אפל שהוצגה מוקדם יותר השנה. שתי החברות מתחרות בינהן גם באמצעות חנויות האפליקציות המותאמות לכל אחת ממערכות ההפעלה.

 

מחוז אחד נותר עדיין מחוץ למערכה, חנות התוכן של אפל: אייטונז, המציעה לרכוש תכני מוזיקה, וידאו, סדרות טלויזיה ובשלב זה אינה זוכה לתחרות מצד גוגל. מצב זה עשוי להשתנות עוד השנה עם השקה אפשרית של שירות מדיה חדש שתציע גוגל ויקרא, ככל הנראה, Google Music ויציע לכל הפחות שירותי מויזקה שיתחרו באלו של אפל.