מסמך שדלף מציג את וינדוס 8

המסמך חושף שורה ארוכה של חידושים כולל חנות אפליקציות, אתחול מהיר וזיהוי פנים

חלונות 8
חלונות 8 | צילום: יח"צ,עיבוד תמונה

פתיחה

מסמך ארוך המכיל מצגות פנימיות שנועדו עבור צוותי הפיתוח של מיקרוסופט דלף לרשת, וחושף שורה ארוכה של חידושים שתציע מערכת ההפעלה הבאה של החברה.

רקע

השקתה של ווינדוז 7 הצליחה להחזיר באחת למיקרוסופט את תהילתה האבודה שנגזלה עם ויסטה. נתונים שפורסמו לאחרונה מלמדים כי בכל שנייה נמכרות כשבע גרסאות חוקיות של מערכת ההפעלה הנוכחית. מיקרוסופט כבר מכרה קרוב ל-150 מיליון עותקים של ווינדוז 7 בתוך שמונה חודשים בלבד.

 

המסמך המודלף, שהוצג בבלוג איטלקי, מציג שלל חידושים מעניינים בגרסה הבאה של חלונות שעתידה להיות מושקת במהלך שנת 2012.

זיהוי פנים, תמיכה במחשבי לוח וחנות אפליקציות

בין שלל החידושים שמציעה מערכת ההפעלה החדשה, כפי שניתן לראות במסמך, ניתן למצוא תמיכה ברכיבי חומרה מסוג בלוטות' 3.0, מערכת לזיהוי פנים ולקידוד כוננים קשיחים, קיצור זמן העלאת המערכת למינימום, תמיכה במחשבי לוח ובתצורת מגע. בנוסף ניתן למצוא במסמך כוונה להשיק חנות אפליקציות ייעודית לחלונות, עדכון לדפדפן אקספלורר, שיפור בצריכת האנרגיה, כפתור אתחול ייחודי להתקנה מהירה ונקייה של מערכת ההפעלה. עדכון נוסף הוא קונספט לחומרה ייעודית המופיעה בדמותו של מחשב "הכל באחד" המזכיר בעיצובו את ה-Imac של אפל.

 

בנוסף כוללת המצגת לוח זמנים לשחרור דפדפן האקספלורר. גרסתו התשיעית של הדפדפן נמצאת כבר בשלבי פיתוח וגרסת בטא צפויה לראות אור כבר באוגוסט הקרוב.

חלק שני

אחד החידושים המעניינים יותר שמציגה מיקרוסופט הוא לחצן "איתחול מערכת" המשמש כמעיין גלגל הצלה למערכת הפעלה אם הפכה בעייתית. לחצן זה יאפשר למשתמשים התקנה חדשה ומהירה למערכת ההפעלה כשהוא שומר על הקבצים והגדרות המשתמש תוך שהוא מציע לברור את האפליקציות והתוכנות המותקנות על המערכת.

 

חידוש נוסף שתציע מערכת ההפעלה מתייחס לנקודה שהדגישה גוגל עם הצגת Chrome Os ומכוון לזמן טעינת מערכת ההפעלה. מיקרוסופט שואפת לצמצם את זמן הטעינה למינימלי כך שמרגע הדלקת המחשב ועד לטעינה מלאה של מערכת ההפעלה תעברונה  שניות בודדות.

בוחנת את התפוח

על אף שליטתה הבלתי מעורערת של מיקרוסופט בשוק מערכות ההפעלה, נראה כי החברה מפנה לא מעט תשומת לב למתחרתה המיתולוגית מקופרטינו כשהיא מתייחסת להצלחותיה של אפל ובודקת מה עומד בבסיסן.

 

באחת המצגות המופיעות במסמך, בוחנת מיקרוסופט את סוד הצלחתה של אפל ומסמנת מספר נקודות שיש להתייחס אליהן. איכות, נוחות ופשטות שימוש המובילים לנאמנות מצד הלקוחות הן שאיפה שגם מיקרוסופט מציבה כמטרות לצד מערכת ההפעלה החדשה.

 

שני חידושים חשובים בווינדוז 8 הם התמיכה במחשבי לוח והקמת חנות אפליקציות ייעודית. מיקרוסופט מבינה לאן נושבת הרוח ומביטה מהצד במחשבי הלוח הצוברים תאוצה. הקמת חנות האפליקציות עבור וינדוס מכוונת לא מעט לפלטפורמת מחשבי הלוח וביסוסה של מערכת ההפעלה החדשה בתחום.

 

מיקרוסופט בחרה שלא להגיב לדליפת המסמך ולא אישרה את אמיתותו. התאריכים המופיעים על גבי המצגת מתייחסים לחודש אפריל האחרון, מה שמצביע על שלבים ראשוניים של פיתוח מערכת ההפעלה החדשה.