טוויטר מתחדש

טוויטר מגיע רשמית לאייפון, לאנדרואיד ולספרית הקונגרס, חוצה את קו 100 מיליון המשתמשים הרשומים וטוען לכתר מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם

פסקה חדשה

אתמול נפתח כנס המפתחים הראשון המוקדש לטוויטר, Chirp. במסגרת הארוע נחשפו מספר ידיעות הקשורות לשירות המיקרובלוגינג הפופולרי.

אפליקצית טוויטר לאייפון ולאנדרואיד

בשבוע שעבר רכשה טוויטר את Tweetie, חברה שיצרה אפליקצית טוויטר פופולרית לאייפון. בעקבות הרכישה הופכת החברה את Tweetie לאפליקציה הרשמית של טוויטר, והיא תיקרא מעכשיו פשוט "טוויטר לאייפון". האפליקציה תמשיך להיות זמינה בחינם מחנות האפליקציות של האייפון. בנוסף, אבן וויליאמס, אחד ממייסדי טוויטר, אמר בכנס שטוויטר תשיק בקרוב גם אפליקציה רשמית לאנדרואיד.

100 מיליון מצייצים

טוויטר חשפה בכנס לראשונה גם כמה סטטיסטיקות על היקף השימוש בשירות. לפיהן, לטוויטר יש כרגע יותר ממאה מיליון משתמשים רשומים – או למען הדיוק, 105,779,710. האתר זוכה ל-180 מיליון משתמשים ייחודיים בחודש, בעוד שלושה רבעים מהשימוש בטוויטר מגיע מחוץ לאתר עצמו, באמצעות ממשקים חיצוניים.

טוויטר נכנס לספריה

ספריית הקונגרס האמריקאית, הספריה הגדולה בעולם, תוסיף למאגר המידע שלה גיבוי מלא של כל הציוצים שפרסמו בטוויטר מאז הפעלתו, לצרכי שימור ומחקר. טוויטר הודיעה בהתרגשות על החלטת הספריה, והכריזה ש"הציוצים שלכם נכנסים להיסטוריה". מלבד לכל הספרים המפורסמים בארה"ב, הספריה אוספת כבר מזה עשר שנים חומרים מהאינטרנט. הספריה מחזיקה כבר בכ-170 טרה-בייט של מידע.

האם טוויטר הוא מנוע החיפוש השני בגודלו ברשת, אחרי גוגל?

אחד ממייסדי טוויטר, אבן וויליאמס, טען בכנס Chirp שטוויטר מטפל ב-19 מיליארד חיפושים בחודש – מה שהופך אותו למעשה למנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם מלבד גוגל. מספר החיפושים החודשי המבוצע בטוויטר גדול בהרבה מאלה המבוצעים ביאהו (9.4 מיליארד) או בינג (4.1 מיליאד), אם כי הוא עדיין לא מתקרב להיקף החיפושים בגוגל (88 מיליארד חיפושים בחודש).

הנתונים הם תמוהים למדי משום שעל אף הפופולריות של טוויטר, ניתן למצוא בו ציוצים בלבד, ולא רבים משתמשים בו כמנוע חיפוש. באתר Searchengineland מוסבר כי המספר המוגזם נובע מהגדרה שונה של המושג "חיפוש": תוכנות כמו TweetDeck ו-Seesmic מתעדכנות אוטומטית בציוצים בנושאים שהוגדרו מראש, ולשם כך למעשה מבצעות חיפוש בטוויטר מדי כמה דקות. לכן רוב החיפושים שנעשים בטוויטר מקורם למעשה ב"רובוטים" ולא בבני אדם. עם זאת ההישג הטכני של טיפול בחיפושים רבים כל כך עדיין מרשים.