פארמוויל שווה מיליארדים

שוויה של זינגה, ענקית המשחקים החברתיים, מוערך בחמישה מיליארד דולר - כך פורסם אתמול בדו"ח מקיף של קבוצת אנליסטים מבית Secondshares, המתמחה בתחום הרשתות החברתיות

פסקה חדשה

מדובר בעלייה ניכרת בערכה של החברה, שכן ההערכות הקודמות שפורסמו לפני כחודשיים שהעריכו את שווי השוק של זינגה במיליארד דולר, זאת, לאחר שחברת המשחקים גייסה 180 מיליון דולר מחברת ההשקעות הרוסית DST. כיום נסחרות מניות החברה בשוק הפרטי סביב מחיר של 5 דולר למניה. ב-Secondshares מעריכים שבמקרה של הנפקה פומבית, ישלשו המניות את ערכן לכ-15.75 דולר.

פסקה חדשה

לזינגה יש כיום כ-237 מיליון משתמשים רשומים פעילים, כאשר כשליש מהם משחקים מדי חודש בפארם-ויל. זינגה מובילה את שוק המשחקים החברתיים בהפרש ניכר על מתחרתה העיקרית, Electronic Arts. לפי הדו"ח, שש מתוך שבע המשחקים החברתיים המצליחים ביותר כיום הם של זינגה, והיא שולטת על 51.7% מהשוק - לעומת 11.6% בלבד ל-Electronic Arts. חברת Secondshares מעריכה את השוק ב-458 מיליון משתמשים בקרב עשר החברות הגדולות.

 

בתחום המשחקים המקוונים, המתחרה העיקרית של זינגה היא חברת האחזקות הסינית Tencent Holdings. שווי השוק של החברה הסינית מוערך ב-40 מיליארד דולר. ל-Tencent רשומים כ-400 מיליון משתמשים, אם כי רובם אינם משחקים במשחקים חברתיים אלא משחקי תפקידים אונליין (MMORPG) היחודיים לשוק הסיני. משחק ה-MMORPG המצליח ביותר כיום הוא World of Warcraft המנוהל בסין על ידי NetEase.

פסקה חדשה

עיקר הכנסותיה של זינגה היא ממכירת "סחורה וירטואלית". לאחרונה החברה החלה למכור כרטיסי מתנה ברשתות המובילות בארצות הברית במטרה להגדיל את שליטתה בשוק שצפוי להגיע ל-4 עד 6 מיליארד דולר ב-2013. לפי הדו"ח של Secondshares, השחקן הממוצע מכניס לזינגה 2.25 דולר בחודש. הכנסות החברה לשנת 2010 צפויות להגיע לחצי מיליארד דולר.

 

משתמשים לעיתים מוציאים אלפי דולר ברכישת מתנות, מטבעות וסחורות. היום פורסם מקרה שבו ילד בן 12 בבריטניה רכש מוצרים וירטואליים ב-1400 דולר בפארם-ויל. לפני כשבוע פולטיקאי בולגרי הודח לאחר שנתפס מספר פעמים משחק בפארם-ויל במהלך ישיבות מועצת העיר.