נתח השוק של אנדרואיד הכפיל את עצמו בתוך שלושה חודשים

נתח השוק של מערכת ההפעלה אנדרואיד בשוק הטלפונים החכמים בארה"ב עלה מ-3.8% בנובמבר ל-9% בחודש פברואר. כך מדווחת חברת המחקר קומסקור

פסקה חדשה

כיום ישנם 45.4 מיליון טלפונים חכמים בארצות הברית - עלייה של 21% לעומת נובמבר. לפי המחקר, בפברואר השנה היו למעלה מ-4 מיליון מכשירים סלולריים מבוססי אנדרואיד בארצות הברית, לעומת 1.4 מיליון בלבד לפני כשלושה חודשים.

פסקה חדשה

למרות ההתחזקות המשמעותית של האנדרואיד, מכשירי הבלאקברי מבית חברת RIM ממשיכים לשלוט בשוק הטלפונים החכמים ומהווים כ-42.1% מהשוק כיום (לעומת 40.8% בנובמבר). מערכות הפעלה מבית אפל ומיקרוסופט נמצאות במקום השני והשלישי. נתח השוק של אפל ממשיך לעמוד של 25.5%, ללא שינוי משמעותי, ומיקרוסופט צונחת ל-15% במקום 19%.

 

ניתן להניח שנתח השוק של אפל יגדל בסקר הבא בעקבות המכירות המשמעותיות של האייפד, שמכר למעלה מ-300 אלף יחידות ביומו הראשון. מיקרוסופט מצידה מתכוונת להשיק קו טלפונים חכמים חדש כבר החודש. פאלם סוגרת את הרשימה עם ירידה משמעותית ל-5.4% מ-7.2% לפני מספר חודשים.

פסקה חדשה

קומסקור גם מדרגת את חמשת יצרני מכשירי הסלולר המובילים בשוק האמריקאי. שלושת החברות המובילות - מוטורולה (22.3% מהשוק), LG עם 21.7% וסמסונג (21.4%) - מייצרות כיום גם טלפונים חכמים המבוססים על אנדרואיד. מכירות הטלפון של גוגל עצמה - הנקסוס - מדשדשות והחברה גם הסתבכה בסוגיות משפטיות לגבי שם המותג. כיום רוב המכירות של האנדרואיד הם של היצרניות העצמאיות. האנליסטים צופים ששוק הטלפונים החכמים ימשיך לגדול וכך גם נתח השוק של האנדרואיד.

 

יחד עם ההתחזקות בשוק הטלפונים החכמים הדו"ח מציין גם עלייה ניכרת בשימוש בשירותי סלולר מתקדמים. כ-18% מכלל מחזיקי הסלולר השתמשו בו על מנת לגלוש ברשת חברתית או בלוג, עלייה של 2.9% מנובמבר. עליות ניכרות נרשמו גם להורדות אפליקציות, שליחת הודעות טקסט, שימוש בדפדפן, צפיה במדיה ומשחקים. לפני כחודש קומסקור פרסמו דו"ח בו נרשמה לטוויטר עלייה של 347% בסלולר האמריקאי.

 

לעוד חדשות טכנולוגיה בבלוג 140