Windows 7 Phone: בלי מולטיטאסקינג, בלי העתק והדבק

המערכת הסלולרית החדשה של מיקרוסופט תהיה דומה לאייפון גם בצדדים הפחות מחמיאים: אין מולטיטאסקינג, חנות האפליקציות סגורה, ועדיין אין פונקצית "העתק והדבק"

פסקה חדשה

מערכת ההפעלה הסלולרית Windows 7 Mobile עוררה עניין רב כשנחשפה בברצלונה, ונראה היה שבעזרתה מיקרוסופט מציבה תחרות של ממש לאייפון. עכשיו, פרטים חדשים שמתגלים עליה מראים שהדמיון לאייפון כולל גם כמה מהחסרונות הידועים שלו.

פסקה חדשה

כמו האייפון, Windows 7 Phone לא תתמוך בריבוי משימות (מולטיטאסקינג) מלא. ניתן יהיה לבצע ריבוי משימות מוגבל לצרכים ספציפיים, כמו ניגון מוזיקה תוך כדי הפעלת אפליקציות אחרות, אבל אפליקציות מצד שלישי לא יוכלו לרוץ במקביל. המטרה, לפי הדיווח ב-Wired, היא חסכון בחיי סוללה.

אכזבה נוספת: מיקרוסופט נוקטת בשיטת ה"גן הסגור"; ניתן יהיה לרכוש ולהתקין יישומים למכשיר אך ורק דרך חנות האפליקציות הרשמית שמיקרוסופט מקימה. עם זאת מיקרוסופט מבטיחה גמישות ושקיפות טובה יותר מבחנות האפליקציות של אפל, ותהליך מהיר יותר של אישור אפליקציות חדשות.

בנוסף לאלה, Engadget מדווח ש-Windows 7 phone, בדומה לאייפון עד לשדרוגים האחרונים,  לא תכלול פונקצית "העתק והדבק" שתאפשר להעביר מידע בין אפליקציות - על אף שבמערכת ההפעלה הסלולרית הקודמת של מיקרוסופט, Windows Mobile, היתה פונקציה כזאת.

כל אלה הופכים את סדרת טלפוני Windows 7 Phone לדומה הרבה יותר לאייפון הסגור והמוגבל מאשר לאנדרואיד, המערכת הפתוחה של גוגל המאפשרת ריבוי משימות. מצד שני, הצלחתו הגדולה של האייפון מעידה אולי על כך שלקהל הרחב המגבלות האלה לא מפריעות, וייתכן שהן דווקא יסייעו למכירות של הטלפונים מבית מיקרוסופט, שצפויים להגיע לקראת סוף השנה.