אפל שוברת את כל השיאים

אפל פרסמה את רווחי הרבעון הכלכלי האחרון – מכרה מעל שלושה מיליון מכשירי מק ויותר משבעה מיליון מכשירי אייפון

פסקה חדשה

על פי דיווחי הרבעון הכלכלי האחרון של השנה, שמסתיים למעשה באוקטובר, דיווחה אפל על עלייה של 46 אחוזים ברווחיה. החברה רשמה רווח נקי של 1.67 מיליארד דולר, עם הכנסות של 9.87 מיליארד דולר, בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה בו הרוויחה החברה 1.14 מיליארד דולר עם הכנסות של 7.9 מיליארד דולר (בלבד).

פסקה חדשה

לדברי מנכ"ל החברה, סטיב ג'ובס, ברבעון הכלכלי האחרון שברה החברה את השיא של עצמה ומכרה יותר מחשבי מק ומכשירי אייפון מאי-פעם. מכירות מכשירי האייפון צמחו ב-7 אחוזים ונמכרו 7.4 מיליון מכשירים, מכירות מחשבי המק צמחו ב-17 אחוזים כשבסך הכל נמכרו 3.05 מיליון מחשבים. מערכת ההפעלה החדשה Snow Leopard , תרמה גם היא למכירות המחשבים.

 

לשם השוואה, ברבעון הקודם מכרה אפל 5.2 מיליון מכשירי אייפון, בצמיחה של 626 אחוזים יחסית לרבעון המקביל אשתקד, שנמכרו בו רק 717 אלף מכשירים. הפער העצום נובע מתאריך יציאת מכשירי iPhone 3GS שיצאו לשוק בחודש יוני השנה לעומת השקת המכשירים בשנה שעברה שהתרחשה בחודש יולי, סמוך למועד סיום הרבעון.

 

למרות ההצלחה במכירות האייפון והמק, הצלחתם של מכשירי האייפוד ממשיכה לדעוך, החברה מכרה 10.2 מיליון מכשירי אייפוד ברבע האחרון, ירידה של 8 אחוזים לעומת המכירות בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

 

במבט קדימה, לדעת אנליסטים, אפל מצפה לתשואה של 11.3-11.6 מיליארד דולר ברבע הראשון של 2010 הודות לעונת החגים והמתנות בארה"ב ובזכות מכשירים חדשים שיצאו בקרוב, לדברי מנכ"ל החברה סטיב ג'ובס.

 

האם ג'ובס רומז על ה-Tablet ? בקרוב נדע