המידע שנמחק לעשרות אלפי לקוחות - שוחזר

מיקרוסופט שחזרה את המידע שאבד ללקוחות הסלולאר Sidekick, החברה לא הסבירה מה בדיוק היתה התקלה וכמה לקוחות נפגעו

פסקה חדשה

חברת מיקרוסופט הודיעה כי הצליחה לשחזר את המידע האישי של לקוחות מכשירי Sidekick שנמחק עקב תקלה בשרתיה. התקלה התרחשה בתחילת החודש כאשר לקוחות הטלפון הסלולרי Sidekick המופץ ללקוחות T-Mobile גילו כי כל המידע האישי שלהם נמחק. בעלי מכשירי Sidekick אינם יכולים לשמור מידע על גבי מכשיר הטלפון, כשכל המידע האישי נשמר בשרתי ענן על גבי תשתית של חברת Danger, שנקנתה בשנה שעברה על ידי מיקרוסופט.

פסקה חדשה

המידע האישי אינו נשמר, למעשה, בשרתי הענן, אלא מאוחסן בשרתים רגילים, כך ששרתי הענן משמשים רק כקישור בין הלקוח למידע שלו. לאחר מספר ימים מתוחים של לקוחותיה הצליחה מיקרוסופט לשחזר את המידע, שהיה שמור בשרתים הרגילים.

 

מספר מועט של לקוחות עדיין לא קיבלנו מענה אך לדברי מיקרוסופט, בהודעת התנצלות רשמית שהוציאה ללקוחותיה, היא הצליחה לשחזר את המידע שנמחק משרתי הסלולאר Sidekick, כולל אנשי קשר, תמונות, פגישות, משימות, פתקים, שיאים (במשחקים) ועוד מידע אישי.

 

החברה טוענת כי מחיקת המידע התרחשה עקב כשל במערכות הגיבוי של החברה, וכעת היא בונה מחדש את המערכת ומשחזרת את המידע שאבד, תוך כדי בדיקה מדוקדקת והתקנת מערכת חזקה יותר לשרתי הגיבוי כדי למנוע את הישנות התקלה. החברה לא חשפה כמה לקוחות נפגעו ואיבדו מידע עקב התקלה, אך ידוע כי לחברה יש מעל מיליון משתמשים ולכן מדובר כנראה בכמות לא מבוטלת של לקוחות שנפגעו.

 

מספר תביעות כבר הוגשו לבתי המשפט נגד חברת T-Mobile וכנגד מיקרוסופט, אך שתי החברות מסרבות להגיב בנושא התביעות ומצהירות כי כרגע הן משקיעות את מירב המאמץ לתיקון הבעיה במהירות האפשרית.