מערכת ההפעלה של גוגל דלפה. הצצה ראשונה

קוד מערכת ההפעלה החדשה של גוגל פורסם בטעות לכמה שעות, ובלוגרים זריזים הספיקו להעתיק אותו, להתקין את המערכת ולשתף את העולם בצילומי מסך

פסקה חדשה

אם חשבתם שניסיונות השתלטות של גוגל על העולם מסתכמות במנוע חיפוש, דפדפן ומערכת הפעלה סלולרית (בין היתר), בקרוב תוציא החברה גם מערכת הפעלה. בעקבות טעות אנוש פורסם חלק מהקוד של Chrome OS באתר המפתחים לכמה שעות, ובלוגרים זריזים הספיקו להעתיק אותו, להתקין את המערכת ולשתף את העולם בצילומי מסך.

פסקה חדשה

מערכת ההפעלה העתידית של גוגל מיועדת בעיקר למחשבי נטבוק בעלי כח עיבוד חלש אך מתוכננת להתאים בעתיד לכלל סוגי המחשבים ולהתחרות באופן רשמי במתחרה הנצחית של העולם הדיגיטלי, מיקרוסופט.

 

מערכת ההפעלה החדשה הוכרזה בחודש יולי השנה (תשעה חודשים לאחר השקתו של הדפדפן chrome) כמערכת המבוססת על הדפדפן גוגל כרום ומערכת הליבה לינוקס, היא תופעל על מעבדי x86 ו-ARM ומתוכננת לצאת במחצית השנייה של 2010.

פסקה חדשה

קוד ההפעלה של מערכת ההפעלה, שפורסם בטעות ולכמה שעות ב- Chrominum, אתר המפתחים בקוד הפתוח של גוגל, הועתק והותקן על ידי הבלוגר ג'ונתן פרדריקסון, שפרסם את רשמיו בבלוג שלו וכן על ידי אדם שאנון שהוסיף פרטים.

 

מהמעט שניתן לפענח מצילומי המסך, ניתן לראות בבירור כי מערכת ההפעלה מבוססת על דפדפן כרום, עם שינויים קלים: בפינה השמאלית העליונה ניתן לראות עיגול צבעוני עם מרכז לבן השונה מהלוגו הנוכחי של דפדפן הכרום (שבמרכזו עגול כחול). בפינה הימנית העליונה מופיע השעון, סטאטוס החיבור לרשת וסטאטוס מצב הסוללה של המחשב.

 

גם שני סרגלים חדשים נוספו, האחד הוא סרגל אפשרויות המאפשר למחוק עקבות גלישה, לייבא מועדפים והגדרות ולעבור לתצוגה במסך מלא וסרגל נוסף הנקרא Compact nav bar ומאפשר לפתוח חלונות חדשים ולפתוח לשוניות (טאבים) חדשים.כאמור, לאחר כמה שעות פרסום גילו אנשי גוגל את הטעות ומיהרו להסיר את הקוד מהאתר.