המצלמות של גוגל פלשו לקנדה

לאחר שהרגיעו את השלטונות, שירות ה-Street View זמין גם באתרים נבחרים במדינה

פסקה חדשה

גוגל סטרייט וויו הינו פיתוח משותף של- Google maps ו-Google earth המאפשר לצפות און ליין בצילומי סטילס באיכות גבוהה של רחובות ערים וכפרים בעולם. השבוע נחנך השירות - שעורר סערות רבות בשל הפגיעה הפוטנציאלית שלו בפרטיות - גם בקנדה.

פסקה חדשה

השרות, שהושק במאי 2007, מאפשר צפייה ברחובות ערים גדולות בעולם במדינות כמו ארה"ב, צרפת, איטליה, הולנד, פורטוגל, ספרד,  אוסטרליה וניו-זילנד וכן טייואן האסיאתית.

 

למרות שגוגל החלה לצלם את רחובות קנדה לשירות כבר ב-2007, יציאת הגרסה הקנדית המקומית התעכבה בעיקר בגלל ממשלת קנדה שדאגה להפרת פרטיות התושבים. גוגל, מצידה, הוסיפה אלמנטים  לשירות המאפשרים טשטוש פנים של אזרחים והסתרת לוחות רישוי של רכבים למניעת זיהוי על ידי הגולשים באתר.

 

קנדה אינה המדינה היחידה בה נתקלה גוגל בהתנגדות צילום והפצת תמונות הרחובות:

 

  • זוג אמריקאי, תושבי פיטסבורג, תבע את גוגל בטענת פלישה לפרטיות- הם טענו כי עקב צילום ביתם על ידי השירות, ערכו ירד.
  • בימים הראשונים לאחר השקת גוגל סטרייט וויו באנגליה, תמונות רבות הוסרו מהשירות, ביניהן כאלו בהן נצפה גבר היוצא מחנות סקס, גבר אחר הנעצר על ידי המשטרה וגבר נוסף שצולם מקיא ברחוב.
  • ארגון זכויות האדם באנגליה שלח מעל מאתיים פניות מתושבים שצולמו בשירות ותבע להסיר את תמונותיהם
  • ביוון הופסק השירות לחלוטין עקב פגיעה בפרטיות.
  • באוסטרליה התחייבה גוגל לטשטש מספרי רישוי וצילומי פנים.
  • ביפן עוררה גוגל ויכוח ציבורי עקב הצגת אזורים מסחריים ופרטיים, הולכי רגל, פרצופים, לוחיות זיהוי של רכבים ולוחות עם שמות משפחה על בתי התושבים. במאי 2009 הודיעה גוגל כי תוריד את גובה הצילום מ-2.5 מטר ל-2.05 מטר ותצלם שוב את כל האזורים מעוררי המחלוקת על מנת שלא לפגוע בפרטיות התושבים.

 

 גוגל מצידה ממשיכה לטעון כי התמונות מצולמות במרחב הציבורי ולכן הן חופשיות לשימוש ולהפצה.