שיחות VOIP חינם באמצעות האייפון

ספקית התקשורתAT&T תאפשר בארה"ב שיחות VOIP באמצעות האייפון, ומה קורה בישראל?

פסקה חדשה

בהודעה רשמית באתר חברת התקשורת האמריקאית AT&T  נמסר כי החברה תאפשר גישה לשיחות VOIP במכשירי אייפון באמצעות הרשת הסלולארית ולא רק דרך- WIFI , אופציית החיבור אליה הגבילה את לקוחותיה עד עכשיו.

פסקה חדשה

 

שירות- VOIP מאפשר לחבר בין משתמשים ולשוחח ללא שימוש ברשת התקשורת הסלולרית וללא תשלום. עד היום, כאשר משתמשי אחת מתוכנות ה- VOIP , סקייפ למשל,היו רוצים לשוחח, הם היו צריכים להתחבר לרשת ה-WIFI ולהישאר בתחומיה בזמן השיחה. כעת, בעזרת השימוש ברשת הסלולארית לצורך שירותי- VOIP, המשתמשים אינם מוגבלים ויכול לשוחח תוך כדי תנועה ובכל מקום.

 

לחברת- AT&T ואפל ישנו הסכם משותף לחסימת תוכנות המאפשרות שימוש ב- VOIP, מכיוון שלקוחות המדברים בניהם ב- VOIP לא משלמים דמי תקשורת כך ש- AT&T מפסידה כסף ממהלך זה. זו היתה אחת הסיבות של אפל לחסימת תוכנת ה- VOIP של גוגל על ידי האפסטור, למרות שאפל עדיין מכחישה סיבה זו וטוענת כי התוכנה לא אושרה וכי היא "עדיין בבדיקה".

 

 גם בארץ נשמעו טענות כי חברות הסלולאר חוסמות את תקשורת ה-VOIP, ובעקבות התערבות המשרד הסירה חברת סלקום את החסימה ללקוחותיה. לאחרונה פנתה חברת סלקום למשרד התקשורת בבקשה לבחון שוב את הנושא תוך הצגת חוות דעת משפטית בנוגע לחסימת שירותי אינטרנט מסויימים.