בינג עלה לאוויר

מנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט החל לפעול בכתובת bing.com - ושווה לנסות אותו, בעיקר לשם קבלת תוצאות ממוקדות. הגרסה הישראלית היא כרגע Live Search בעיצוב חדש

בהתאם להבטחתה של מיקרוסופט, החלה היום הפעלה הדרגתית של מנוע החיפוש החדש Bing. המנוע החל לפעול הבוקר בכתובת bing.com, ובנוסף לכך גולשים שרוצים להגיע ל-Live, פלטפורמת החיפוש הקודמת של החברה, מופנים אוטומטית לחיפוש במנוע החדש. בישראל מופיע בינג עדיין בגרסת בטא הנראית כלא יותר מעיצוב מחודש של Live Search, אך שינוי של הגדרות המדינה יחשוף לכם אותו במלוא הדרו.

מקצר וממקד את תוצאות החיפוש

יתרון ראשון ובולט לעין של בינג הוא קיצור הליך החיפוש. החיפוש אחר מוצרים או דמויות ספציפיות קל יותר ומציג פילוח מדויק ואפקטיבי, במיון על פי פרמטרים שונים. המנוע החדש מציע תגיות המתאימות לשאלת החיפוש. כך, בחיפוש אחר "Paris" קיבלנו הצעות למידע על מזג האוויר, מפה ותמונות של העיר. כשחיפשנו "n10j", דגם מחשב של אסוס, הציעו התגיות ביקורות, מדריכים, תמיכה, דרייברים ומאפיינים טכניים. בנוסף מוצגת היסטורית חיפושים קצרה מתחת לתגיות, אותה ניתן להסתיר בקלות.

חלונית ה-Extras, המציעה אפשרויות מתקדמות, מציעה לפעמים הגדרות ספציפיות לכל מדינה. גולשים המזדהים כמגיעים מארצות הברית יכולים להכניס ידנית את מיקומם לשם קבלת תוצאות רלוונטיות יותר למקום המגורים שלהם – אפשרות שלא קיימת במדינות האחרות אותן בדקנו.


חיפוש עברי בעייתי

תוצאות החיפוש עצמן מוסברות בשתי שורות, כשמעבר עם העכבר על צידן הימני חושף פסקה ובה תיאור רחב יותר של הקישור. לא זיהינו קריטריונים ברורים לפיהם גוזר בינג את הטקסט המבאר - בחיפושים מסוימים הוא הציג בפנינו תוצאה שנלקחה מאמצע משפט, ובמנותק מהקשרה. עם זאת, לרוב קיבלנו מידע אפקטיבי שמסייע בזיהוי הרלוונטיות של הקישור. בשלב זה מיושרות תוצאות החיפוש לשמאל, כך שכרגע זה גם קישורים בעברית ופסקאות הרחבה מוצגות כשהן מוטות שמאלה.

חיפוש עברי בעייתי

באופן כללי, לא התרשמנו מהחיפוש העברי בבינג: חיפושים בעברית העלו תוצאות חלקיות ומספר קטן של קישורים. כך, לדוגמה, "ארנב הקטניפ", העלה רק עשרה קישורים, כשגוגל הניב 39 תוצאות של קומיקס משובח. באופן דומה, חיפוש אחר המילה "ישראל" הציג כתוצאה ראשונה את האתר של פיליפס ישראל. כשהזדהינו כגולשים מפינלנד, הוביל אותנו אותו החיפוש לאתר של חברה המספקת שירותי טרקטורונים מעופפים. נקווה שהבעיה תיפתר עם עלייתו של ממשק עברי מלא לאתר.

אפשרות חיפוש הווידאו של בינג מרשימה מאוד ומציגה תמונה מקדימה של הסרטון. ניתן למיין את הסרטונים בקלות על פי מקור (יוטיוב, מיספייס וכו') וכן על פי רזולוציה, אורך וגודל מסך. רק התיאור המקדים של הסרטון קצר מדי ובמקרים שאנחנו נתקלנו בהם, לא עבר את סף שמונה המילים.

למרות מחלות הילדות, ובראשן ההתאמה הלקויה לשפה העברית – הן מבחינת הממשק והן מבחינת החיפוש – כדאי מאוד לנסות את בינג. המנוע נח לשימוש, מספק תוצאות רלוונטיות ומתאים במיוחד לחיפוש אחר פריטים ספציפיים.