יש טוקבקים בגוגל

גוגל הוסיפה למנוע החיפוש שלה את האפשרות להוסיף הערות לתוצאות החיפוש ולהצביע בעד או נגד רלבנטיות האתר למלת החיפוש

בסוף השבוע הוסיפה גוגל תכונה חדשה למנוע החיפוש שלה, שמאפשרת לגולשים לדרג את תוצאות החיפוש ולהוסיף הערות לאתרים בתוצאות החיפוש. התכונה, שנקראת SearchWiki, מופעלת אוטומטית בגרסה האנגלית של האתר, ומוסיפה שני סמלים לצד כל תוצאת חיבור - חץ המכוון מעלה, ואיקס. לחיצה על החץ תמקם את התוצאה בראש תוצאות החיפוש, ולחיצה על האיקס תעלים אותה מהחיפוש הנוכחי (שיוצג לעיני המשתמש עצמו בלבד), ותוסיף את הציון לדירוג הכללי שמוצג לכולם. בנוסף, בחלקה התחתון של כל תוצאה ישנו סמל של בלון קומיקס, שמאפשר רישום הערות לגבי האתר, שמוצגות גם הן לכלל הגולשים. את כל ההערות שנרשמו על האתר ניתן להציג באמצעות לחיצה על " See all notes for this SearchWiki" בתחתית העמוד.

על מנת שהשירות יהיה פעיל, יש צורך להתחבר לחשבון של גוגל (גם התחברות לג'ימייל תקפה). כל השפעה על תוצאות החיפוש – מחיקה או קידום – תוצג רק אם התחברתם מאותו שם משתמש שדרכו ביצעתם את השינויים. עם זאת, ההערות שנכתבות בנוגע לכל תוצאת חיפוש זמינות לכלל המשתמשים.

לדברי גוגל, התכונה החדשה נועדה לשפר את חווית השימוש במנוע החיפוש שלה ולהדגים את הדינמיות שניתן להטמיע בו. עם זאת, בשלב שבו השינויים מקבלים ביטוי פרטני אצל כל משתמש בנפרד, קשה לראות את SearchWiki הופך לפונקציונלי, מלבד עבור משתמשים שבודקים את אותה מחרוזת חיפוש לעיתים תכופות – וכמובן, עבור גוגל, שמקבלת עוד צינור לאיסוף מידע על הרגלי השימוש והעדפות המשתמשים, אולי מתוך כוונה עתידית להשתמש בו לצרכיה.