התאבדות בשידור חי

ארה"ב: נער בן 19 גסס מול מצלמת הרשת במשך 12 שעות מבלי שהגולשים עשו דבר. כשהמשטרה הגיעה, זה כבר היה מאוחר מדי

נער אמריקאי בן 19 התאבד ביום רביעי האחרון מול מצלמת הרשת שלו, לאחר שנטל מנת יתר של תרופות נגד דכאון ונדודי שינה. הנער, אברהם ביגס, הודיע על כוונתו להתאבד בפורום פיתוח גוף של האתר bodybuilding.com, והציג מצלמת רשת שתתעד את המעשה דרך אתר שידורי הוידאו Justin.tv. במשך מספר שעות לאחר נטילת הכדורים נצפה ביגס מול המצלמה כשהוא נושם, אך רק לאחר שהצופים נכחו לגלות שביגס חדל לנוע, הבינו שאינו התבדח בנוגע לכוונתו להתאבד ודיווחו למנהל הפורום שהזעיק עזרה. השידור הופסק רק לאחר שהשוטרים פרצו את דלת חדרו, ומצאו אותו מוטל במיטתו, חסר רוח חיים.

במהלך השידור היו גולשים שוידדו את ביגס ליטול את חייו של עצמו, בעוד אחרים ניסו להניא אותו מהמעשה. מאתר Justin.tv נמסר ש"אנו מסתמכים על קהילת הגולשים להתריע על שידורים בעיתיים – ברגע שמתקבלת התרעה כזו, היא נבדקת במהירות ומוסרת מהאתר במידה שהיא מפירה את תנאי השימוש בו". רוזלינד ביגס, אחותו של אברהם, הביעה אכזבה בפני כלי התקשורת על התנהלותם של מפעילי האתר: "הם קיבלו כניסות וזכו לצפיות, שום דבר לא נעשה במשך שעות".

אביו של ביגס אמר שלדעתו השידור היה קריאה לעזרה, "אבל במקום לקבל עזרה, התעלמו ממנו". עוד אמר האב: "לא הייתי רוצה לראות באינטרנט משהו דומה ולא לנסות לעזור לבחור הצעיר. אני חושב שזה מה שכל אדם ממוצע היה עושה – כל אדם נורמלי היה עושה. אני בהחלט מזועזע".