30 שעות בלי ג'ימייל

לקוחות עסקיים של שירות הדואר האלקטרוני של גוגל סבלו מהשבתה לא מתכוננת שנמשכה 30 שעות ומנעה מהם כל אפשרות לשלוח או לקבל מייל. גוגל התנצלו, הלקוחות נשארו מתוסכלים ואיבדו אמון

שלא בפעם הראשונה, משתמשי ג'ימייל העסקיים סבלו מבעיות בשירות, שגרמו לכ-30 שעות של ניתוק משימוש בתיבות הדואר האלקטרוני שלהם. ההשבתה התרחשה מיום רביעי אחר הצהריים ועד שעות הערב של יום חמישי, על פי דיווח ב-ComputerWorld ובאתרים נוספים.

בעיות הגישה לשירות החלו בחודש אוגוסט, כאשר ב-6 ו-15 לאותו חודש המשתמשים העסקיים של השירות לא יכלו לגשת אליו במשך כיממה. בנוסף, ב-11 לאוגוסט השירות קרס לכלל המשתמשים למשך כשעתיים.

משתמשים שניסו להתחבר לשירות קיבלו שגיאת "502 Gateway" ונמנעו מלהשתמש בשירות. שעה וחצי לאחר תחילת התקלה פרסם נציג של גוגל הודעה בקבוצת הדיון של Google Apps שהתקלה תטופל עד ליום המחרת.

באותה קבוצת דיון של גוגל ניתן היה להבחין בהודעות של משתמשים מתוסכלים שאהחלו לאבד את אמונם בשירות - שמצד אחד מעניק להם כלים יעילים, אבל מצד שני לא מקנה להם שליטה על החלק האדמיניסטרטיבי שבו, כך שברגע שמתחרשת תקלה, חברה שלמה הופכת תלויה בחסדיהם של אנשי גוגל.

אחד הגולשים, שעובד כמנהל רשת באחת החברות שמשתמשות בשירות כתב בקבוצה: "מדובר במצב קריטי. לו ידענו שכך יהיה, היינו חושבים על פתרון אחר לדואר אלקטרוני בחברה, כי מסתבר שג'ימייל לא כל כך אמין. אני חושב שהייתי צריך להמליץ על משהו אחר לפני שעברנו להשתמש בשירות לא הייתי יודע על רמת האי-אמינות". משתמש אחר כתב ש"מאז אתמול אין לנו גישה לשירות ואנשי התמיכה ממשיכים לומר לי שהתקלה זמנית ולא תמשך זמן רב - אבל זו לא תקלה זמנית אם היא נמשכת זמן כה רב. זה מתסכל שאין לנו יכולת לזרז את הטיפול שלהם בבעיה".

לפי אמנת השירות של ג'ימייל ללקוחות עסקיים שמשלמים עבור השירות, החברה מתחייבת לזמינות של 99.9% בכל חודש. חישוב שערכו ב-InformationWeek מראה כי ביחס לעובדה שבחודש אוקטובר יש 31 ימים (744 שעות), ג'ימייל היה צריך להיות זמין במשך 743.256 שעות, או להיות לא פעיל לכל היותר 0.744 שעות (44.64 דקות), על מנת לעמוד בזמינות המובטחת של 99.9%. מכיוון שהשירות לא פעל במשך יותר מיממה, הלקוחות שנפגעו כתוצאה מהתקלה יקבלו החזר בהתאם לחוזה השימוש.