לדבר בזול מהאינטרנט הסלולרי

משרד התקשורת יאפשר לחברות להציע שירותי טלפוניה גם דרך הטלפון הסלולרי. בכך יוכל הלקוח לבצע שיחות מוזלות בהרבה באמצעות הסלולר שלו

בשבועות הקרובים ייצא משרד התקשורת בשימוע חדש על מדיניות השימוש באינטרנט אלחוטי (WiFi ו-WLAN), אשר בסופו יאפשר לחברות 012 סמייל, HOT ו-018 אקספון להציע שירותי טלפוניה גם דרך הטלפון הסלולרי. המשרד ייתן רישוי לניסוי שיווקי לטכנולוגיה חדשה בשם VOB סלולרי, כפי שפורסם ב-TheMarker.

הטכנולוגיה מאפשרת להוריד לנייד תוכנה קטנה דמויית סקייפ שבאמצעותה ניתן יהיה להוציא ולקבל שיחות מהסלולר, כאשר בפועל השיחה יוצאת מהטלפון הקווי של הלקוח במחירי הטלפון הקווי. כך למשל לקוח של HOT בטלפוניה יוכל באמצעות התוכנה להוציא שיחה ולקבל שיחה מקו ה-077 שלו, במחיר של שיחה קווית רגילה ולא במחיר סלולרי. כל זאת יתאפשר בתנאי שהטלפון מחובר לרשת האינטרנט, אם באמצעות WiFi ואם באמצעות גלישה סלולרית בדור השלישי.

בנוסף לניסוי הראשון, משרד התקשורת יקיים שימוע שמטרתו לרענן את מדיניות הגלישה באינטרנט אלחוטי, כפי שנקבעה באוגוסט 2003, כך שהניסוי השיווקי יתאפשר בקרוב גם לחברות הטלפוניה 012 סמייל ואקספון. על אף שמדובר בטכנולוגיה מתקדמת שמתאימה ללקוחות מתוחכמים ולמכשירי טלפון חכמים.

מדובר באיום על חברות הסלולר משום שה-VOB הסלולרי מאפשר בעצם ל"הלביש" קו שני ומוזל על מכשיר הסלולר. כל חברות הטלפוניה בישראל, מלבד בזק, כבר ערוכות לספק את השירות וכבר פיתחו אותו כך שמרגע שיינתן האישור ממשרד התקשורת, יווצר מצב חדש בשוק הסלולר הישראלי. גורם כלכלי בכיר באחת מחברות הסלולר אמר: "אם ה-VOB הסלולרי יצליח, מחירי חבילות הגלישה יעלו.

"הרשת הסלולרית היא אותה רשת שמעבירה גם קול וגם DATA. כיום שירותי הקול מממנים את קיום הרשת, אבל אם ה-VOB הסלולרי יצליח ואנשים יתחילו לדבר ברשת ה-DATA, במקום ברשת המסורתית, מה שיצטרך לממן את הרשת הסלולרית זה עלייה במחירי חבילות הגלישה ברשת ה-DATA".

עוד כתבות ב-TheMarker