העברית חוזרת לאופן אופיס

פרויקט העיברות של חבילת הקוד הפתוח, שהוקפא בתחילת השנה, יחזור בקרוב לפעילות בתמיכת משרד האוצר

אתר Whatsup, המפרסם חדשות הנוגעות לקוד פתוח ותוכנה חופשית, דיווח בימים האחרונים כי משרד האוצר חוזר לתמוך בפיתוח תוכנת אופן אופיס (Open Office) עברית המתחרה בתוכנת אופיס של מיקרוסופט.

יונתן בן-אברהם, פעיל קוד פתוח מעמותת המקור, סיפר בפורום אופן אופיס שבתפוז כי "פרויקט תהיל"ה (ר"ת תשתית הממשלה לעידן האינטרנט) של משרד האוצר עומד לחדש את פעילותו בפרויקט אופן אופיס העברי מול חברת טק מערכות. הסכם בין המשרד וטק מערכות אמור להחתם בימים הקרובים". עוד ציין בן-אברהם כי נראה שתחילת העבודה תהיה בחודש הבא.

כזכור, בתחילת השנה דווח בתקשורת כי התמיכה של משרד האוצר באופן אופיס מסתיימת בשל היעדר תקציב, אולם ממידע שהגיע לידינו עולה כי הפרויקט אושר מחדש בחודש מרץ, אך בשל הליכי בירוקרטיה במשרד האוצר - רק כעת החלו בקידום הפרויקט מול חברת טק מערכות, האחראית על פיתוח אופן אופיס בעברית.

בן-אברהם סיפר בפורום תפוז כי למרות ש"עדיין יש כמה חתימות להוסיף לניירת, הבירוקרטיה מתקדמת בקצב סביר. אחרי סיום הניירת אנחנו נארגן את הצוות, שלב שייקח שבועים שלוש. אחר כך נעבוד לפי תוכנית העבודה שפורסמה. תוכנית הכוללת שתיים עד ארבע גרסאות של אופן אופיס העברי המבוססים על הקוד המעודכן ביותר של אופן אופיס הכללי". לדבריו, מתוכננת גרסת אופן אופיס למערכת הפעלה חלונות של מיקרוסופט בלבד ולא תהיה גרסה למערכות הפעלה למק או סולריס.

לשאלת אחד הגולשים בפורום מדוע תצא רק גרסת אופן אופיס למערכת הפעלה מיקרוסופט השיב בן-אברהם: "ההחלטה לא להפיק גרסאות לינוקס לאופן אופיס העברי כחלק של פרויקט האופן אופיס של משרד האוצר נובעת מהשיקולים הבאים":

א. כל תפוצת לינוקס מיישמת ליאום בצורה שונה, משתמשת במנהל חבילות שונה, וכוללת צלמים ועצמים גרפיים מיוחדים למראה והרגשה שלה. מצאנו שהתמודדות עם כל התפוצות דורשת חלק נכבד מהתקציב".

ב. "הוחלט השנה שהפרויקט הממשלתי יתמקד בדברים נחוצים לתמיכה בעברית, שלא יעשו אם לא תהיה תמיכה ממשלתית כגון שיפור בתבליט ומספור, התאמה למוצרי מיקרוסופט, ואיחוד מנועי עריכת התמליל בין העורכם השונים של אופן אופיס. בהתאם להחלטה זו אנחנו נעסוק פחות בהפקות, וגם הגרסה שלנו לחלונות תסתמך על מאמץ אבטחת איכות של קהילת המשתמשים ולא על בדיקה מעמיקה על חשבון תקציב הפרויקט. המנטרה השנה היא 'תכנות נטו'".

בועז דולב, מנהל פרויקט תהיל"ה ותחום ממשל זמין בממשלת ישראל, אישר את הפרטים.

עוד חדשות מחשבים וטכנולוגיה

סטריפ

עוד ב-TheMarker