24 שעות לאייפון 3G

מרד צרכנים בקנדה, ביקורות חיוביות בתקשורת האמריקאית, קוצר רוח בשווקים הפיראטיים ווידאו מלב המאפליה של AT&T. יממה לפריצת טירוף האייפון בארה"ב

באזז תקשורתי כזה סביב מוצר חדש לא נראה, ובכן, מאז השקת הדור הראשון של האייפון לפני שנה: חיפוש המלים "iPhone 3G" בגוגל ניוז מעלה את המספר החשוד של 6,660 תוצאות, ואינטנסיביות הפרסומים הולכת וגדלה ככל שמתקרב רגע האמת - פתיחת דלתות החנויות של אפל וספקיות התקשורת בשמונה בבוקר, 11 ביולי, ב-22 מדינות מסביב לעולם. וזה עדיין לא כולל את הבלוגרים.

כדי לתרום את חלקנו לבאזז, נזכיר כי לא רק בישראל מתמרמרים על אפל ושותפותיה, אם כי לנו יש סיבה יותר טובה. הקנדים, למשל, כועסים על תוכנית התעריפים היקרה לדעתם של Rogers, אחת משתי חברות התקשורת המורשות לספק את האייפון במדינה, וקרוב ל-60 אלף מהם חתמו על עצומה מקוונת שהצליחה לגרום לחברה להוזיל את מחיריה.

למי שתוהה אילו עוד סודות אפלים מסתתרים מאחורי המסך המבריק של האייפון מלבד תעריפי שימוש מופרזים, מזכיר הסאן-חוזה מרקורי ניוז כי הספק ששכרה אפל לייצור המכשירים היא החברה הטאווינית אפופת המסתורין Hon Hai Precision Industry. גם בצמתים המרכזיים של השוק השחור העולמי, בערים כמו שנחאי ובנגקוק, כבר מחכים ללהיט החדש בקוצר רוח, מדווחת רויטרס. הדילרים המקומיים מבטיחים לספק מכשירים פרוצים תמורת כמה מאות דולרים, כבר בסוף יולי.

גלישה מהירה, סוללה חלשה

ביקורות ראשונות על האייפון 3G החלו להתפרסם מאתמול בכלי התקשורת בארה"ב. רובן מתאפיינות בטון חיובי וטוענות שהיה שווה לחכות, אבל מקפידות לציין את מיעוט החדשנות בהשוואה לדור הקודם.

בביקורת שלו בניו יורק טיימס, מכתיר דייויד פוג את חנות האפליקציות החדשה בתואר הפיצ'ר החשוב של האייפון 3G (החנות תהיה זמינה גם למשתמשי הדור הקודם שישדרגו את מערכת ההפעלה לגרסה 2.0), ומדגיש את האפשרות החדשה לגלוש באינטרנט ולנהל שיחה קולית בו בזמן. עם זאת, הוא טוען כי אין הרבה מה לעשות עם שבב ה-GPS החדש,

וולט מוסברג מהוול סטריט ג'ורנל בדק את מהירות הגלישה באייפון החדש, אולי החידוש המרכזי בראייתה של אפל, והצליח להגיע לקצב חיבור של 200-500Kbps, פי 3-5 מהר יותר מהדור הנוכחי, המשתמש בטכנולוגיית דור 2.5. מוסברג ציין לרעה את חיי הסוללה של הדגם החדש, שמתקצרים בשל צריכת החשמל הגבוהה של תקשורת הדור השלישי, ומתקשים לספק יותר מיום אחד של שימוש רצוף ללא טעינה.

וידאו

ולסיום, קבלו קטע וידאו שפורסם בבלוג הוידאו הרשמי של AT&T, בו אפשר לראות כיצד פורקים את אריזות האייפון, שולפים מתוכן את קופסאות המכשירים ומעבירים אותן לארונות הסחורה.