בעלי האתרים וחסון הגיעו לפשרה - חוק הטוקבקים הוקפא

הפשרה קובעת כי תוכן משתמשים שברור לאתר "באופן חד משמעי וניכר" שאינו ראוי לפרסום לא יאושר לפרסום ובמקרה שכן - יוסר. הפשרה גררה ביקורת קשה מצידה של נציגת משרד המשפטים, ובחילופי דברים קשים בינה לבין חסון היא שאלה אותו אם הוא מתכוון לסטור לה. חסון: "מעולם לא היתה לי הזכות לחוות את החוויה"

חוק הטוקבקים יוקפא בעקבות הסדר המוסכם על בעלי האתרים ועל יוזם חוק הטוקבקים, ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו). חסון הודיע על הקפאת החוק בתום דיון בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. הפשרה הזו גררה דיון סוער בוועדת המדע.

נציגת משרד המשפטים, עורכת הדין תמר קלהורה מתנגדת להסדר הקובע כי "תוכן משתמשים שברור למערכת האתר באופן חד משמעי וניכר, כי אינו ראוי לפרסום לפי שבע אמות מידה, לא יאושר לפרסום ואם יפורסם תחילה, יוסר". הקריטריונים שקשורים לסעיף זה הם: קללות וגידופים, לשון הרע, פגיעה בפרטיות, תוכן פדופילי, זיהוי נפגעות ונפגעי תקיפה מינית בשמותיהם, התבטאויות שנועדו להסית למעשי אלימות והתבטאויות בעלי ערך גזעני.

בנוסף, אתר אינטרנט יאמץ מנגנון של "הודעה והסרה" שמטרתו לאפשר לציבור הקוראים לפנות למפעילי האתר בכתב ולדרוש תוכן הפוגע בהם. האתר יסיר את התוכן המבוקש וימנע גישה אליו.

"לא ברור לי מה ההבדל בין המצב הקיים להסדר המוצע. ככל שמדובר על בדיקה פרטנית של כל טוקבק, ההצעה היא הצעה רעה. עמדתנו היא שאין לקבל את ההסדרה הזו. האתרים לוקחים לעצמם את השליטה בדומה לנעשה בעיתונות" - אמרה עוה"ד קלהורה שזכתה למענה חריף מח"כ חסון.

"הסרת תגובה פוגענית רק לאחר שהנפגע ממנה ביקש זאת, דומה לכך שאם אני הייתי קם וניגש לגברת שמייצגת את משרד המשפטים וסוטר לה ומבקש סליחה, זה אותו דבר".

בהמשך אמר חסון לעו"ד קלהורה: "יש לך הבנה אפסית באזרחות. אני המחוקק ולא את. היא לא מבינה איפה היא חיה" לכך השיבה עורכת הדין: "מה תעשה, תתן לי סטירה?"

חסון ענה: "מעולם לא היתה לי הזכות הזו לחוות את החוויה הזו ואני לא מתכוון לעשות זאת עלייך. אני מודה שהיכולת שלה לקבוע בי אינה קיימת. יש פה בלבול אדיר. אני טוען את זה כבר זמן רב. לא ייתכן שעובד ציבור יאמר את המשפטים לנבחר ציבור".

גם אתמול היה יום לא רגוע בכנסת כשישיבה בוועדת החינוך הפכה לזירת התכשות בין שרת החינוך יולי תמיר למנכ"לית משרד החינוך לשעבר, רונית תירוש. הכל החל כשתירוש פנתה ליו"ר הוועדה ואמרה לו "אדוני יושב הראש, אתה לא מאמין מה יולי תמיר לחשה לי באוזן – את חתיכת חרא".

יולי תמיר הגיבה "את הזבל שהשארת מאחוריך במשרד החינוך, אני צריכה לאכול". ח"כ רונית תירוש אמרה לחדשות נענע 10: "איני מגיבה ואיני מעוניינת אפילו להיזכר בדברים שנאמרו בדיון".

שרת החינוך, יולי תמיר אמרה בתגובה כי " זו התבטאות לא שגרתית. אבל, גם לסבלנות יש גבול. תירוש מנסה לסכל מהלך חשוב כמו הרפורמה אופק חדש שמיושמת במערכת החינוך היסודית וזאת על אך שבתקופתה המערכת התרסקה ונפגעה פעמים רבות".