משתמשי אקספלורר חשופים

40% מהגולשים משתמשים בגרסאות לא מעודכנות של הדפדפן שלהם. הכי פחות מעודכנים - משתמשי אינטרנט אקספלורר. משתמשי פיירפוקס מובילים בעדכניות

637 מיליון משתמשי אינטרנט גולשים ברשת באמצעות דפדפנים לא מעודכנים, החושפים אותם לסיכוני אבטחה שונים, כך עולה ממחקר שהוצג באתר Techzoom. פרטי המחקר עדכניים לאמצע חודש יוני, ומתבססים על נתונים שנמסרו מגוגל ומ-IBM.

המחקר נעשה במטרה להבין מדוע חלק גדול מההתקפות המכוונות כנגד גולשים נעשות באמצעות הדפדפן. על פי תוצאות המחקר, כ-40% מהגולשים חשופים להתקפות דרך הדפדפן שלהם. כך, לדוגמה, רק 52% ממשתמשי אינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט מריצים את הגרסה המעודכנת ביותר. בקצה השני של הסקאלה, נמצאים משתמשי פיירפוקס של מוזילה עם 92 אחוזי שימוש בגרסאות מעודכנות של הדפדפן. בצמוד אליהם נמצאים משתמשי הדפדפן אופרה, ש-90% מהמשתמשים בו מריצים את הגרסה האחרונה, בעוד שבאופן מפתיע, משתמשי ספארי של אפל מדורגים מקום אחד לפני האחרון, עם 70% שימוש בדפדפנים מעודכנים.

האשמה בשימוש בדפדפנים לא מעודכנים אינה של המשתמשים בלבד. בעוד שפיירפקוס, למשל, מתעדכן באופן כמעט אוטומטי ברגע שיש עדכון חדש, אינטרנט אקספלורר, לעומתו, מתעדכן דרך עדכונים שמורידה מערכת ההפעלה (אם קיימים כאלו), ביום שלישי בשבוע השני לכל חודש. בשני המקרים הללו, העדכון כמעט שקוף למשתמש. על מנת לעדכן את דפדפן אופרה, למשל, על המשתמש לגשת לאתר החברה ולעבור תהליך הורדה והתקנה זהה לזה שנעשה בפעם הראשונה בה מותקן הדפדפן.

מתוך נוחות ורצון לחסוך בזמן, רבים מעדיפים לדחות את הפעולה הזו ומעמידים את המחשב שלהם בסיכון.