דגמי ה-HP החדשים

מתואם Eee ועד למחשב עם מסך 22 אינץ' - HP מרחיבה את היצע המוצרים שלה בארץ, ומנסה לעורר מהפכה בתחום חוויית הקניה של המחשבים

חברת HP הכריזה היום כי תרחיב את היצע המוצרים שהיא משווקת בשוק הישראלי. השינוי הגדול הוא פיצול קו המוצרים של החברה לשני מותגים: Compaq, תחתיו ישווקו מחשבי עבודה בסיסיים, ו-HP, שיהיה מיועד למחשבי יוקרה. כמו כן תפתח HP רשת "חנויות בתוך חנות", בה ניתן יהיה להתרשם ממחשבי החברה.

החברה שמה לה למטרה למתוח את מגוון המוצרים שהיא מציעה ללקוחות, כך שתוכל להציע חוויה שונה ללקוחות שונים. קובי אלבז, מנהל חטיבת מחשוב אישי ב-HP ישראל הסביר כי HP תופסת את המחשבים הניידים כמשהו אישי, וכי היא פועלת בהתאם לתפיסה זו. אם במחשב השולחני יש מספר יוזרים שעובדים עליו במקביל, הרי שבמחשב הנייד יש משתמש אחד שעובד אליו, ואחרים לא ייגעו בו.

ממחשבי עבודה ועד מחשבי יוקרה

• Compaq - מחשבי העבודה הסטנדרטיים ישווקו תחת שם המותג "קומפאק", שיחזור לחיים. מדובר יהיה במותג נפרד ומבודל בעל אתר בית משלו ושפה משלו. Compaq Presario הם מחשבים בעלי קונפיגורציה מתקדמת, רמקולי Altec-Lansing ותקשורת אלחוטית מובנית. המחשבים יוצעו עם מסכים בגודל 14.1, 15.4 ו-17 אינץ', והם יימכרו במחירים שבין 2,999 ל-4,000 שקלים, בהתאם למפרט הספציפי.

• HP 2133 Mini-Note – מחשב נייד זעיר ("דמוי Eee"). המחשב, במשקל 1.2 ק"ג, יגיע עם מסך בגודל 8.9 אינץ', דיסק בנפח 120 ג'יגה ומקלדת QWERTY מלאה. עוד כולל המחשב קישורית Wi-Fi מובנית ותקשורת בלוטות' (אופציונלית), וכן מנגנון נגנה מפני פגיעה בכונן הקשיח. הלפטופ יגיע לחנויות הארץ בחודש ספטמבר כשמערכת הפעלה כבר מותקנת בו, ומחירו לצרכן יעמוד על 2,999 כולל מע"מ (בהתאם לקונפיגורציה שנבחרה – ניתן יהיה להוסיף למחשב מצלמת רשת, תוכנה לאיתור מחשבים גנובים וכו').

• HP Pavilion dv5 – גם סדרת Pavilion מתחדשת, עם מחשבים בעלי מסכי 15.4 אינץ'. חלק מדגמי המחשבים יגיעו עם יכולות מודם סלולרי HSDPA ו-GPRS (באישור משרד התקשורת).

כמו כן HP מציעה להתקין על המחשבים תוכנות ייעודיות שמאגדות אפליקציות שימושיות. לדוגמה, אפליקציה בשם quick play, דרכה ניתן יהיה לצפות בתמונות ובוידאו או תוכנה לזיהוי בעיות ופתרונן, שאמורה לספק תמיכה טכנית מבלי שיהיה צורך לפנות לנציג שירות. עם זאת, התקנת התוכנות הייעודיות אינה חובה וניתן יהיה להתעלם מהן בזמן התקנת המחשב.

• Desktop Replacement – מחשב בעל מסך 20 אינץ' ומפרט עילית. המחשב מיועד למי שהמחשב משמש אותם להרבה יותר מעבודה ומוכנים להשקיע בו סכומים מתאימים. הוא כולל מעבד מעולה, כרטיס גרפי כבד, כונן אופטי ל-HD, שלט רחוק ועוד מספר פיצ'רים, שיסמנו אותו תחת תג מחיר של כ-10,000 שקלים.

• Touch Smart - מחשב מתקדם בעל מסך מגע בן 22 אינץ'. המסך הדק מהווה גם את המחשב עצמו, והעבודה עליו מתבצעת באופן אינטואיטיבי עם האצבע, בממשק ש-HP פיתחה. עם זאת, מי שירצו יוכלו לחבר עכבר ומקלדת שטוחה (שעובדת, בדומה לאייפון, באמצעות זרם חשמלי המועבר מכריות האצבעות). המחשב מאפשר תמיכה ושליטה במערכות מולטימדיה ביתיות והוא מהווה למעשה מרכז מידע ביתי. ה- HP Touch Smart IQ500 יימכר החל מחודש ספטמבר, במחירים שמתחילים ב-10,000 והלאה - תלוי במפרט המדויק של המחשב.

ב-HP מעריכים כי פלח השוק אליו מיועד המחשב קטן מאד, אך כפי שניסחו זאת בחברה, "אנחנו נותנים מענה ויחס לכולם".

לנסות את המחשב לפני הקניה

קובי אלבז, מנהל חטיבת מחשוב אישי ב-HP ישראל אמר: "חווית הלקוח של קניית מחשבים בישראל היא מהגרועות בעולם". בכוונת HP לפתוח אזורי קניה ממותגים ברשתות כמו "אופיס דיפו" ו"באג מחשבים" (שחנות HP ראשונה כבר פועלת בה, בסניף קניון שבעת הכוכבים). מיני-חנויות אלו – בנות 25 מ"ר לכל הפחות – יכללו עמדות הדגמה והתנסות, בהן ניתן יהיה לעבוד עם המחשב ולהתרשם ממנו לפני הקניה, כמו גם נציגי מכירות שיספקו מידע.

אלבז הדגיש כי את המחשבים ניתן יהיה לרכוש רק בעמדות ההתנסות, ולא בדרכים אחרות.

במטרה לשפר את חווית הרכישה של המחשבים, סיפר אלבז כי גם קופסת האריזה עוצבה מחדש. במקום קופסת קרטון משעממת, HP יציעו אריזות צבעוניות ומושכות עין. משנשאל אלבז לגבי שירות הלקוחות של HP, אמר כי HP אינה מתכחשת לכך שבעבר השירות היה לקוח, אולם המוניטין הזה ממשיך ללוות את החברה הגם שמרכזי השירות שלה השתפרו רבות לאחרונה.